Autoput "Miloš Veliki", odnosno deonica Koridora 11 od Obrenovca do Preljine, zvanično je otvorena danas u 17 sati. Putnicima će tako biti dostupno 103 kilometara novog autoputa, čime će putovanje do Zapadne Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine biti značajno olakšano.
Ivan Pavlović inžinjer i glavni šer nadzora na deonicu Obrenovac – Ljig rekao je da je izgradnja autoputa “Miloš Veliki” bila veliki izazov i da da su se radnici suočavali sa ozbiljnim preprekama, koje su, kaže on, sanirali bez poteškoća u hodu.
- Nikada ne znamo na koje terenske uslove možemo da naiđemo. Imali smo dosta poteškoća, susreli smo se sa dosta podzemnih voda. Na deonici Ub – Lajkovac imali smo sanaciju koju smo morali hitno da uradimo, takođe morali smo da preprojketujemo kompletne vodotokove, i tunel Brančići je takođe bio velika prepreka.
Markentiški stručnjak Nebojša Krstić kaže da je današnji dan značajan za Srbiju, i okarakterisao ga je istorijskim.
- Čitav potez autoputa biće privlačni stranih investitora. Niko ne zna koliko je politčke volje potrebno da bi do ovog došlo - rekao je Krstić.
Ono što je značajno je da će novi autoput osloboditi Ibarsku magistralu kaže Novica Stevanović direktor zavoda za saobraćaj CIP.
- Bilo je stvarno problematično voziti se tom magistralom. Izgradnja autoputa je zbog toga značajna, to je put koji je od Obrenovca do Preljine koji je pušten su saobraćaj, ali radovi se nastavljaju. Pun smisao u pogledu saobraćaju desiće se kada se izradi od petlje Surčin ka Novom Beogradu i to će činiti jednu funkcionlnu celinu od Novog Beograda ka Boljerima – objasnio je Stevanović.
Stevanović kaže da je auto-put urađen po svetskim standardima, te se kvalitet ne može dovoditi u sumnju.
- Projekat određuje položaj auto-puta u prostoru sa svim sadržajima, a pukotine koje su se desile, desile su se zbog propusta u izvođenju radova - kaže Stevanović za Pink.
Milan Obradović, poljoprivrednik iz Ljiga, za Pink kaže da je današnji dan dan za slavlje. Zahvalan je predsedniku Vučiću, kao i radnicima koji su radili na izgradnji auto-puta, što je izuzetno važno za stanovnike ovih mesta, ali i za poljoprivrednike.
- Ja kao otac i deda neću više razmišljati o bezbednosti na Ibarskoj, a auto-put Miloš Veliki je bezbedan i brige neće biti - kaže Obradović za Pink.
Pavlović u studiju Pinka, komentarišući značaj auto-puta za meštane, kaže da se oni često odriču i svoje zemlje i pomažu koliko god su u mogućnosti, a sve zarad puta koji im je od velike važnosti.
- Meštani trpe, znajući benefite, ali i mi se trudimo da njima pomognemo i saniramo sve lokalne puteve koji su eventualno oštećeni tokom radova - kaže Pavlović.
Turistička organizacija Srbije organizovala je i program za predsednika Srbije, na kojem će biti prikazane lepote ovih krajeva, ali i proizvodi koji si karakteristični.
Pavlović kaže da je nadzor jako komplikovan i da u njemu učestvuje mnogo ljudi, a čak dve laboratorije kontrolišu sve što se ugradi u auto-put, odnosno sve materijale. Kaže da mnogi izražavaju sumnju u sve što se izvodi, iako su svi koji učestvuju u izgradnji dužni da se pridržavaju pravila,“azbuke izvođenja radova“.
- Siguran sam da, sve što je rađeno od početka do kraja, kontrola je stalno bila prisutna i samo sa takvom kontrolom možemo imati ovakve rezultate – kaže Pavlović.
Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije kaže da je otvaranje auto-puta izuzetno važno za privredu, jer će privući nove investitore. Logistika je, kaže, neophodna, pa i infrastruktura.
- Sve veće investicije koje su došle, nalaze se uz Koridor, odnosno auto-put. Uloženo je na desetine milijardi, otvoreno je na hiljadu novih radnih mesta i sve to govori o važnosti infrastrukture – kaže Čadež za Pink.
Dodaje da je Srbija lider po privlačenju stranih direktnih investicija u svetu i da, prema logostici, Srbija skače na nekim drugim listama.
- U PKS želimo da pomognemo našim kompanijama da se uključe u novi investicioni ciklus, a na ovom auto-putu radilo je više od 120 naših kompanija, a imamo značajan skok građevinske industrije – kaže Čadež za Pink, dodajući da je za 4 godine izgrađeno 300 km auto-puta, što je neverovatan rezultat.
Krstić kaže da je ideja da Srbije bude decentralizovana zemlja koja će se jednako razvijati u svim svojim krajevima. Zasad je, kaže, ovo i dalje san jer postoje delovi Srbije koji su potpuno prazni, ali se ne može sve promeniti samo snagom političke volje, već uspesima poput današnjeg.
Kod tunela Brančić predsedniku će biti predstavljena nacionalna jela i vinarije, pa su predstavnici vinarija iz vinarija „Jelić“ i „Gradina“ za Pink rekli da su ponosni na svoje proizvode i zahvalni su predsedniku na auto-putu koji će privući turiste.
- Ovaj auto-put je od velikog značaja i ovo je zaista vrh vrhova! - kaže predstavnik vinarije.
Miodrag Popović direktor Turističke organizacije Beograd, kaže da do sada nije bilo premijera, odnosno predsednika, koji toliko promoviše turizam, kako to radi Vučić.
- Dovođenje predsednika Kine u Beograd značajno je za turizam, kao i svaka konferencija, svaka poseta. Uskoro imamo dolazak predsednika Erdogana, koja nije prva. A znamo kako su Turski gosti najbrojniji u Beogradu. Bez posete Erdogana ne bi bilo takvog uspeha - kaže Popović za Pink, podsećajući i na posetu francuskog predsednika.
Ovakvi događaji kao današnji, kako kaže, takođe su važni za turizam, jer se prate i u svetu.
Pavlović kaže da su istražni radovi završeni, a da su projektanske službe uveliko u poslu i rade na tome da na auto-putu "niknu" benzinske pumpe.
Predsednik PKS kaže da dugo nije video društvo u kojem je problem auto-put.
- Opozicija može za svašta da se uhvati, ali mi nije jasno da je neko protiv auto-puteva ili novih radnih mesta. Za ovo treba da postoji društveni konsenzus - kaže Čadež za Pink.
Ističe da je ovde moralo da dođe do smanjenja plata i penzija jer je decenijama trošeno više nego što se imalo. Neko je, kaže, to morao da preseče.
- Nakon toga, trebalo je odrediti šta su izvori rasta. I to određuje ono kako ćemo živeti u budućnosti. Ono što je urađeno sa auto-putem i Koridorom 10 čekali smo decenijama! Nadam se da ćemo brzo govoriti i o spajanju auto-puta sa Crnom Gorom i da ćemo uvezati Koridore 10 i 11 - rekao je Čadež, dodajući da Srbija ovakvom infrastrukturom postaje savremeni deo evropske privrede.
Popović kaže da su, kroz istoriju, politički programi zasnovani na mržnje propadali i ističe da je ponosan jer se politika Vučića zasniva na radu i trudu i koja daje rezultate.
- Suština je da možda na neke kritike ne treba ni odgovarati. Ovo je svečani trenutak za celu Srbiju i za naše građane - rekao je Popović za Pink.
Vučić na svečanom otvaranju auto-puta
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje otvaranju autoputa "Miloš Veliki", na deonici od Obrenovca do Ljiga.
Obilazak trase počeo je u 16 sati od naplatne rampe Obrenovac. Tada je predsednik Vučić razgovarao sa predstavnicima kompanija koje su gradile ovu deonicu.
Predsednik je prisustvovao i predstavljanju turističkog potencijala koji se otvara novim auto-putem i razgovarao sa radnicima i predstavnicima kompanija koje su gradile ovu deonicu.
Nakon toga predsednik je obišao operativni centar za upravljanje saobraćajem i prisustvovao prezentaciji i degustaciji nacionalnih jela i pića sa područja povezanih autoputem „Miloš Veliki“. Nakon prezentacije organizovane su izjave za medije.
U 19 sati na petlja Ljig predsednik Vučić obratiće se građanima i tom prilikom označiti početak puštanja saobraćaja autoputa "Miloš Veliki".