AKTUELNO

Oglasi lične prirode jedan su od načina na koji žene u Srbiji traže muškarce, za ozbiljniju vezu ili za brak. Među tim ženama ima Srpkinja, ali i onih iz inostranstva, neke su veoma konkretne u zahtevima, neke direktne, a neke nimalo određene. Kada se pogledaju oglasi na različitim sajtovima, dočekaju vas najrazličitije ponude koje se prema sadržaju mogu podeliti na više kategorija.

Istražili smo razne sajtove za upoznavanje i oglašavanje, njih 10. Na njima su oglasi lične prirode podeljeni na oglase za "ozbiljne veze ili brak" i na oglase za "avanture". Pojedini sajtovi nude krajnje detaljnu pretragu, pa ponude možete da pretražujete prema adresi stanovanja onog ko je postavio oglas (kada su u pitanju žene iz Srbije, njihovi oglasi su podeljeni prema gradovima, a postavljaju ih žene iz svih delova naše zemlje. Samo je jug malo tiši. Naime, na jednom niškom sajtu možete naći samo oglase muškaraca), prema godinama koje otkrivaju da žene svih starosnih grupa objavljuju oglase, ali i da u tome prednjače one u zrelim godinama, prema emotivnom, odnosno bračnom statusu jer ponude postavljaju i slobodne i razvedene žene, kao i udovice (ukoliko želite da pogledate oglas koji je postavio muškarac, ta kategorizacija je još šira pa među njima ima "oženjenih", "razvedenih", "u vezi" i "slobodnih"), prema bogatstvu sardžaja, pa ćete na nekim pronaći samo tekstualne poruke, a na nekima i fotografije žena.

Na većini sajtova je naznačen broj oglasa, na jednom od najposećenijih i najpoznatijih sajtova, ima 726 oglasa u kojima se traži brak ili ozbiljna, a oglasa prkeo kojih se traži osoba samo za avanturu daleko manje-76.

Foto: Pixabay.com

A ŽENE OBJAVLJUJU OVAKVE OGLASE:

- Veliki broj žena u oglasima više ističe svoje karakteristike, nego karakteristike koje "zahteva" od muškaraca:

Navode tako broj godina, visinu i težinu, emotivni i radni status, listu svojih interesovanja do detalja dok od muškarca samo traže da ispune uslov vezan za godine i mesto stanovanja.

- Među njima su strankinje najopširinije u ličnom opisu:

Na primer, oglas jedne žene iz Rusije sadrži detalja opis njenog fizičkog izgleda, ali i intimne detalje poput onog zbog čega još nema dece. A oglas se završava "željom da u Srbiji zasnuje porodicu", u njemu se ne navodi nijedan kriterijum koji muškarac treba da ispuni.

- Neke imaju potpuno određene želje i zahteve:

"Ćao, zanima me normalna muška osoba lepog izgleda za ozbiljnu vezu, do 40 godina".

Foto: Pixabay.com

"Slobodna plavuša, 34 godine, traži muškarca do 40 godina ,bez dece, isključivo za brak. Odgovoriću samo na ozbiljne ponude sa slikom".

- Nekima su godine veoma bitne:

"Normalna, ozbiljna, kulturna zena, željna ljubavi i paznje, trazi isto takvog isključivo starijeg muškarca, u srednjim godinama, isključivo za brak. Avanture me ne interesuju. Trenutno sam u nezavidnoj situaciji pa bi mi dobrodosla i neka pomoć. Nikakve usluge ne nudim, pa molim da mi se takve osobe ne javljaju. Takođe, mlađe osobe i oni koji žele samo virtuelne veze stop.

- Pojedine žene traže sve:

"Ozbiljna žena iz Beograda 62 godine, želi da upozna ozbiljnog gospodina iz od 65-80 godina iz Srbije ili inostranstva za ozbiljnu vezu koja bi proizašla u brak. Za sebe kaze da je izuzetno temperamentna, ali i staložena kulturna, razume ljudsku tugu i radost. Volela bi da upozna kulturnog i duhovitog muškarca materijalno obezbeđenog. Zainteresovana je da se uda. Samo ozbiljni neka se jave na navedene brojeve telefona ili porukom".

- Ima i romantike u oglasima:

Foto: Pixabay.com

"Imam 50 god, tražim ozbiljnog i iskrenog muškarca od 50 do 55 za vezu, eventualno brak. Imam 34 godine i ovim putem sam odlučila da tražim srodnu dušu, ljubav svog života, moliću, samo oni kojima trebaju ozbiljne, sama, za brak, neka mi se jave".

- Ima i onih kojima je zabavljanje dosadilo:

"Tražim muškarca od 41 do 48 godina koji je stabilan, emotivan, prirodan, opušten. Molim Vas da me ne uznemiravate ukoliko želite avanturu".

"Ozbiljnoj ženi od 46 godina bez obaveza i dece potreban "normalan" muškarac od 50 do 65 godina koji želi isključivo brak, da delimo dobro i zlo do kraja života. Svi oni koji žele provod i neozbiljni su neka me zaobiđu. Samo poziv i bez sms-a".

- A neke se samo sličnom raduju:

"Beograđanka (42), lepa, obrazovana, želim da mi se javi muškarac istih kvaliteta radi ozbiljne veze/braka".

Svi sajtovi imaju istaknute uslove korišćenja, odnosno oglašavanja, na koje svako ko želi da postavi oglas mora da pristane. Na nekima je naznačeno da je sadržaj oglasa zaštićen Zakonom o autorskim pravima. A najveću načelnu bezbednost nude sajtovi u kojima se nudi "i nešto više" od želje za brakom ili za ozbiljnom vezom. Tu je omogućen kontakt isključivo preko opcija sajta, a lične podatke žena otkriva samo ako i kome želi.

Određena mesta za upoznavanje od svakog ko svrati na njih traže prethodnu registraciju, pa tek onda otkrivaju svoj sadržaj.

A ljudi decenijama preko oglasa traže partnera za vezu ili za brak, a danas je takva potražnja sve zastupljenija i dobija nove oblike. Komenatriše se na različite načine, a iz ugla specijaliste za partnerske odnose Radmile Vulić Bojović dobija, možda i neočekivano, pozitivnu ocenu.

"Partneri se traže preko oglasa iz nekoliko razloga. Najpre jer veliki broj ljudi nema vremena za kontakte uživo. Bitan je i finansijski momenat, sastanak u realnosti košta daleko više. Sigurno da određenu ulogu igra i to što je nezanemarljiv broj ljudi usamljen ili ne može lako da uspostavi živi kontakt", objašnjava naša sagovornica.

Kako dodaje, oglasi lični prirode posmatrani kao inicijalni oblik kontakta dvoje ljudi, i kao prošireno polje društvenih odnosa, ne treba da se posmatra kao nešto negativno.

"U praksi sam srele veliki broj parova koji su se na taj način upoznali i koji su tako izgradili kvalitetnu vezu", ističe.

O bezbednosti ovog oblika komunikacije kaže sledeće:

"Svaki oblik komunikacije nosi određene rizike, pa razgovor u četiri oka ne mora da uvek bude sigurniji od kontatka preko interneta".

Podatak da najveći broj bračnih ponuda postavljaju žene u zrelijim godinama i podatak da se u velikom broju oglasa najčešće ističu karakteristike onog ko traži partnera, komentariše činjenicom da starije žene, izložene diktatu mladosti, imaju sve manje mogućnosti da u stvarnosti pronađu partnera i uvreženim mišljenjem da je žena ta koja treba da pruži "više" od muškarca.

Iako ovaj oblik poznastva može da dovede i do kvalitetnih odnosa, Radmila napominje da je on samo početak.

"Ne mogu ljudi trajno da komuniciraju preko sajtova i oglasa, moraju u nekom trenutku da se sretnu i nakon tog susreta se donosi odluka da li će se kontakt odražati ili prekuniti".

Ono što zahteva najveću opreznost jeste lažno predstvaljenje od čega ni žene nisu imune.

#Ljubav

#Oglas

#Seks

'