AKTUELNO

Ako je ljubav prava, vaša druga polovina će izdvojiti određenu sumu novca kako bi vas usrećila. Iako se ljubav ne kupuje, ona ipak ima cenu i to prilično visoku.


Ljudi kada vole nekoga spremni su da potroše više para na poklon za osobu koju vole i neće tražuti jeftinije opcije. Kada žele da pokažu koliko im neko znači, žele da se otvore i znaju da nije u redu da poklon bude jeftiniji. Američki naučnici su došli do ovog zaključka.

– Kupovne navike ljudi se menjaju kada krenu u šoping iz potrebe da daruju onoga koga vole jer se osećaju loše ako u tom momentu požele da uštede – kaže Piter Mekgro, vođa istraživanja.

– Na mere štednje se zaboravlja kada na scenu stupi sentimentalna kupovina jer želimo da izbegnemo situaciju u kojoj treba da izvagamo koliko je to novca u redu potrošiti na ljubavnu vezu – zaključio je on.

Ovo potvrđuje eksperiment koji je sproveo na jednom sajmu venčanja, kada je 245 ljudi biralo između dva verenička prstena – jednog od 24-karatnog i drugog od 15-karatnog zlata. Devedeset odsto ljudi se opredelilo za skuplji – 24-karatni prsten.

Slična stvar se desila i pri izboru rođendanskih poklona – ispitanici su želeli da plate poklon za nekoga koga slabo poznaju mnogo manje nego za onoga ko im je blizak. Zaključak ovog istraživanja, prvog na ovu temu, potvrdio je je koliko zapravo venčanja, veridbe, pa i sahrane, nažalost, stavljaju naše potrošačke navike na test.

– Kupovne navike ljudi se menjaju kada krenu u šoping iz potrebe da daruju onoga koga vole jer se osećaju loše ako u tom momentu požele da uštede – kaže Piter Mekgro, vođa istraživanja.

– Na mere štednje se zaboravlja kada na scenu stupi sentimentalna kupovina jer želimo da izbegnemo situaciju u kojoj treba da izvagamo koliko je to novca u redu potrošiti na ljubavnu vezu – zaključio je on.

Ovo potvrđuje eksperiment koji je sproveo na jednom sajmu venčanja, kada je 245 ljudi biralo između dva verenička prstena – jednog od 24-karatnog i drugog od 15-karatnog zlata. Devedeset odsto ljudi se opredelilo za skuplji – 24-karatni prsten.

Slična stvar se desila i pri izboru rođendanskih poklona – ispitanici su želeli da plate poklon za nekoga koga slabo poznaju mnogo manje nego za onoga ko im je blizak. Zaključak ovog istraživanja, prvog na ovu temu, potvrdio je je koliko zapravo venčanja, veridbe, pa i sahrane, nažalost, stavljaju naše potrošačke navike na test.

Autor: