AKTUELNO

Iako mnogi misle da su lekovi spas, najvažnije kod ljudi koji žele da se reše prekomernu masnoću u krvi jeste da redukuju svoju ishranu.

Sa povišenim holesterolom u krvi, mogućnost pojave srčanih obolenja je za 70% veći. Zato morate voditi računa i o zdravlju krvi i organa a ne samo fizičkom izgledu.

1. Izbegavajte obilne porcije

Stručnjaci su rekli da porcije koje se konzumiraju u Srbiji su dva puta veće nego od onih koje se zdravstveno preporučuju. S obzirom na to, ne treba nas čuditi podatak da se broj gojaznih osoba svaki dan povećava.

Ako ne znate kolika bi porcija trebala biti, poslužite se svojim dlanom. Naime, jedan mesni ili riblji obrok treba da odgovara veličini vašeg ispruženog dlana. Porcija voća i povrća bi trebala biti velika kao cela vaša šaka. S druge strane, porcija pirinča, testenine i kuvanog povrća ne treba premašivati veličinu poluzatvorene šake.

2. Konzumirajte namirnice koje su dobre za srce

Voćem i povrćem snižavate nivo lošeg holesterola - LDL holesterola. Zato se trudite da u toku dana svaki obrok oplemenite voćkom ili povrćkom. Takođe, hrana bogata biljnim sterolima npr. margarin i jogurt pomažu pri snižavanju LDL holesterola.

Foto: Unsplash.com

3. Jedite ribu i morske plodove

Dvaput nedeljno u svoj jelovnik morate uvrstiti ribu ili neki od morskih plodova jer oni imaju niski nivo zasićenih masnih kiselina i visok nivo Omega - 3 masnih kiselina koje su veoma zdrave. Riba pomaže kod snižavanja triglicerida u krvi i lošeg LDL holesterola. Posebno se preporučuje unos morske ribe kao što je loso, tuna i sardina.

4. Za doručak cela zrna žitarice

Doručak od celih zrna žitarice će delovati blagotvorno na vaš organizam tokom celog dana. Naime, vlakna iz celih žitarica pomažu da zadržite duže osećaj sitosti, pa se nećete prejedati za ručak.

5. Nezasićene masne kiseline štite srce

Nisu sve masnoće loše, jer naše telo traži mast. Nezasićene masne kiseline poput onih iz maslinovog ulja koji snižavaju loš a povećavaju dobar HDL holesterol. Ipak, trebate ga koristiti umereno jer čak i dobre masnoće sadrže kalorije.

6. Hodajte

Ako vas pomisao na teretanu ili fitnes izbezumljuje, onda šetajte. Za ovu laganu i zdravu naviku trebaju vam dobre patike i po mogućnosti saputnik, bio on čovek ili pas.

Autor: Z.L.

#holesterol