Saznajte da li I vi podležete novim trendovima ishrane na društvenim mrežama ili se držite stare dobre klasike.
Da li ste i vi od onih osoba koje se oduševljavaju novim receptima na instagramu, ili su vam dosadili postovi i sadržaji o hrani koji kao da iskaču iz frižidera? Od pokušaja nove vežbe koju smo primetili na Facebooku do najnovijeg recepta soka od celera na instagramu, verovatno na sve nas ovakvi sadržaji utiču na ishranu i odluke vezane za opšte zdravlje.
Kada prosečna osoba sada provodi preko dva sata dnevno na različitim platformama društvenih medija, prirodno je da prijatelji ili uticajne poznate osobe-blogeri koje pratimo na mreži, utiču na naše odluke u stvarnom svetu.
Koliko ono što gledamo kroz naš newsfeed menja ono što radimo u stvarnom životu? I da li su ovi medijski efekti na kraju korisni ili imaju li negativne posledice po našu ishranu ili zdravlje u ovom slučaju?
Ovo su neki od načina kako su društveni mediji podstakli zdravlje svojih korisnika, ili im naštetili, idaju dalje smernice kako da maksimalno iskoristite svoje vreme na mreži u funkciji vašeg opšteg zdravlja.
Za ili protiv: Kako društveni mediji prikazuju zdravlje?
Za: Društveni mediji mogu pružiti inspiraciju da se pobrinete o svom zdravlju.
Teško da će proći dan, a da nećete videti objave na mrežama o novoj predivnoj hranljivoj salati ili smoothi-ju koji je dobar za vašu liniju.
Ponekad gledanje slika neke hranljive namirnice ili jela pruža baš onaj dodatni podsticaj koji vam je bio potreban da biste se odlučite za povrće za večeru - i osećate se sjajno u vezi s tim.
Neki od korisnika instagrama priznaju da uživaju u pronalaženju inspiracije za recepte iz drugih postova i objava, kao i da im to pomaže da prošire svoje znanje kada su u pitanju hrana i recepti.
Postovi koje vidimo na društvenim medijima takođe mogu pojačati našu motivaciju za ostvarivanje ciljeva u fitnesu, ili nam ponuditi nadu u zdraviju budućnost. Mnoge osobe koje su se borile sa poremećajima u ishrani su istakle da su im sadržaji na mrežama pružili dodatni podsticaj da istraju do krajnjeg cilja, kao i da mračno vreme i teški trenuci prođu bezbolnije i uz adekvatnu podršku.
Protiv: Društveni mediji mogu podstaći nerealna očekivanja u vezi zdravlja.
Dok izvajana tela i mišići nastali od treniranja recimo crossfit-a mogu da nas inspirišu da treniramo iizgradimo takvo svoje telo i budemo zdraviji istovremeno, može postojati i mračna strana ovih ovih aktuelnih wellness tema.
Kada slike koje vidimo na mreži predstavljaju savršenstvo, možda ćemo na kraju osećati da su zdrava ishrana i fizička sprema nedostižni, ili namenjeni samo za nekolicinu njih.
Društveni mediji mogu ostaviti utisak da stvaranje „savršenih obroka “ i da priprema takvih obroka može proći gotovo bez napora. Kada to nije slučaj, korisnici mogu doživeti frustraciju i osećati se kaoda to ne rade ispravno, što ih može navesti da se potpuno odustanu.
Uz to, stresno je pratiti sve smernice o kulturi ishrane koje slave mršavost ili donose nove odluke o vrstama hrane koja će se konzumirati.
Za i protiv: Kako nam društveni mediji govore o zdravlju?
Za: Društveni mediji mogu biti siguran prostor za podršku i diskusiju o zdravlju.
Iako distancirana povezanost sa drugima iza ekrana dobija kritiku, anonimnost društvenih medija zapravo ima svoje prednosti.
Kada je zdravstveno stanje previše bolno ili sramotno da se o njemu lično razgovara, internetski forum može vam pružiti siguran prostor za rasterećeniju priču o nekom takvom problemu. Recimo,forumi sa temom anoreksije su postali čest zaštitni znak nekih društvenih medija.
Osobe koje pate od specifičnih problema sa ishranom mogu osećati dosta teskobe i stida zbog svog stanja, i stoga se obratiti drugima preko društvenih medija.
Specifične grupe i forumi omogućavaju korisnicima da postavljaju pitanja o lečenju bez objave identiteta i dodatnog prosuđivanja. Ova vrsta emocionalne podrške može imati i snažne fizičke efekte, jer društvena veza na bilo koji način poboljšava opšte poverenje kod ljudi, naročito prema raznim zdravstvenim sadržajima na mrežama.
Protiv: Društveni mediji mogu postati odjek negativnosti.
Jedno istraživanje je takođe pokazalo da je fenomen mentalnog zdravlja poznat kao "emocionalna zaraza" u kojem se emocije prenose između ljudi, posebno moćan na Facebooku ili Instagramu.
Iako ovaj efekat može raditi za opšte dobro, to nije uvek slučaj. Ako se neko koga pratite fokusira isključivo na negativne aspekte zdravstvenog stanja, ili ako grupa ljudi na forumu samo pamti poteškoće u mršavljenju, moguće je da to na vaše mentalno i fizičko zdravlje utiče još gore.
Autor: promo