AKTUELNO

Povezanost između mirisa i uživanja u hrani je jasna i odavno dokumentovana. Ali, da li vam je nekada palo na pamet da mirisanje hrane može da utiče na količinu koju ćete pojesti i da može uticati na to da budete siti bez ijednog zalogaja?

Upravo time su se bavili naučnici sa Univerziteta Južna Florida, koji su utvrdili da postoji direktna povezanost između dužine mirisanja hrane i našeg apetita.

Naučnici su napravili dva testa, u kafeteriji srednje škole i u supermarketu.

Kada su učenicima u kafeteriji tokom 30 sekundi iz raspršivača puštali miris tek ispečene pice, đaci su mnogo više nego inače kupovali picu.

Međutim, posle dva minuta puštanja ovog mirisa, prodaja je drastično opala.

U supermarketu su istraživači naizmenično puštali mirise sveže ispečenih kolačića sa čokoladom i jagoda, sa pauzom od sat vremena između, kako bi prethodni miris nestao.

Utvrđeno je da su kupci, dok se osećao miris kolačića, mnogo više kupovali zdravu hranu (voće i povrće), dok je suprotan efekat postignut dok je dominirala aroma jagode.

Zaključak je da je samo dva minuta izloženosti mirisu nezdrave hrane (pica i kolačići) dovoljno da se smanji naša potreba za konzumacijom takve hrane.

– To se događa jer mozak obično ne pravi razliku između izvora zadovoljstva, kao što su miris i ukus.

U osnovi, mozgu je u tom trenutku svejedno da li samo osećamo miris ili stvarno jedemo – objašnjava autor studije Dipajan Bisvas.

– Ambijetalni miris može da bude moćno oružje protiv nagona za nezdravom hranom.

U stvari, suptilni stimulansi poput mirisa mogu da mnogo više utiču na izbor hrane kod odraslih, ali i dece, od raznih zabrana i ograničenja – zaključio je Bisvas koji je napomenuo da su neophodna dodatna istraživanja kako bi se utvrdio pravi uticaj mirisa hrane.

Autor:

#Lepota

#smršati