Uređaji na plafonima koji emituju sigurni oblik ultraljubičastog zračenja mogu biti vrlo uspešni u uništavanju koronavirusa u vazduhu, pokazalo je istraživanje univerziteta u Kolumbiji.

"Vrlo malo zračenja dalekim ultraljubičastim svetlom uništilo je više od 99,9 odsto virusa izloženih njegovom delovanju", rekao je šef istraživanja David Brenner za Rojters.

Naučnici su čestice koronavirusa u sitnim kapljicama raspršili u vazduhu ispred izvora dalekog ultraljubičastog svetla i potom ih prikupili kako bi ih testirali i videli koliko ih je još aktivno.

Prema rezultatima studije objavljenima u ''Scientific Reports'' naučnici su koristili koronavirus koji izaziva običnu prehladu.

"U naknadnim studijama, koje traju, utvrdili smo da je koronavirus, koji izaziva Kovid-19, uništen na isti način dalekim ultraljubičastim svetlom", kaže Brenner.

Ideja je da se u javnim prostorima postave plafonski izvori dalekog ultraljubičastog svetla gde bi stalno uništavali mikrobe, a među njima i virus koji izaziva Kovid-19, te se tako ograniči širenje virusa", kaže Brenner dodajući da proizvođači izvora dalekog ultraljubičastog svetla već pripremaju njihovu proizvodnju.

"Na daleko ultraljubičasto svetlo ne gledamo kao na alternativu maskama i merama socijalnog distanciranja", ističe Brenner i dodaje:

"Na to gledamo kao na dodatno oružje koje možemo koristiti u borbi protiv Kovida-19" - zaključio je on.

#Naučnici