NASA je pronašla krater u Mesečevom moru spokoja, jednom od lunarnih mora, u kom je temperatura vazduha ista kao sobna temperatura na Zemlji, objavio je Forbs.

Zahvaljujući svemirskoj letelici "Lunar Reconnaišance orbiter" (LRO), primećena je depresija na Mesecu, duboka oko 100 metara, dužine i širine fudbalskog terena, gde je temperatura konstantna i za ljude prijatna, oko 17 stepeni Celzijusa.

Temperatura mesečeve površine varira između - 126 stepeni, tokom lunarnog dana, i - 137 stepeni celzijusa tokom noći.

Jame na Mesecu, otkrivene prvi put 2009. godine, predstavljaju dobru zaštitu od sunčevog zračenja, kosmičkih zraka i mikrometeorita, navodi NASA.

"Termalno okruženje jame je prijatnije u poređenju sa bilo kojim drugim mestom na Mesecu, sa temperaturama koje variraju oko 17 stepeni gde Sunce ne sija direktno", pišu autori studije.

Jama "Trankuillitatis" se nalazi na ekvatorijalnoj geografskoj širini od 8,334° severno i daleko je najtoplija lokacija tokom lunarne noći.

Kako se navodi, jama bi mogla da štiti astronaute od visokoenergetskog zračenja, uključujući svetlost visoke energije (kao što su rendgenski i gama traci) i čestice visoke energije (alfa i beta čestice) koje ne mogu prodreti duboko u Mesečevu površinu.

#Mesec