Prema novom istraživanju, fizička aktivnost tokom učenja stranog jezika povećava sposobnost pamćenja, zadržavanja i razumevanja reči.
Ovo otkriće ne donosi samo nova saznanja o učenju jezika, već dokazuje da bi za bolje mentalne procese trebalo da budemo fizički aktivni.
U poslednjih nekoliko godina sproveden je niz studija vezanih za fizičku aktivnost i učenje ili pamćenje i svaka je pokazala da drugačije učimo ako istovremeno vežbamo, prenosi Njujork tajms.
Laboratorijski pacovi tako su pokazivali mnogo bolju sposobnost pamćenja ukoliko bi koristili točak za trčanje.
Studenti su imali jednako bolje rezultate na ispitima ako su ih rešavali dok su istovremeno bili fizički aktivni.
Naučnici veruju da vežbanje menja mozak tako što ga čini prijemčivijim i otvorenijim za nove informacije.
IZVEDEN REDAK I KOMPLIKOVAN ZAHVAT: Ženi uspešno prišivene ruke posle železničke nesreće
Na mnoga pitanja tek treba naći odgovore, kao što su mehanizmi učenja, kada vežba ima najpozitivniji uticaj - pre, za vreme ili nakon učenja, i koji tip vežbe bi bio najkorisniji.
Studija je objavljena u naučnom časopisu Plos One, a uključeni su bili Kinezi koji su tokom dva meseca učili engleski. Ispitanici su dobili zadatak da za vreme učenja voze sobni bicikl.
Osobe koje su vozile bicikl za vreme učenja, mnogo su bolje svladale nove reči od osoba koje su učile u stanju mirovanja. Osim toga, pokazali su bolje prepoznavanje i razumevanje značenja rečenica, a stečeno znanje su mogli da reprodukuju nakon dužeg vremena.