AKTUELNO

Kada motiv za izbor psa biva determinisam kriterijuma trendinga društvenih mreža, tada taj izbor nije autonoman i nezavisan, rekao je za portal PINK.RS psiholog Uroš Rajaković.

Veliki je spisak pozitivnih stavki zbog kojih neko treba da ima kućnog ljubimca, a posebno četvoronogog najboljeg prijatelja. Jedno istraživanje ukazuje na to da posmatrajući potencijalnog partnera u interakciji sa svojim ljubimcem možemo da zaključimo kako će se on ili ona ponašati u ozbiljnoj vezi.

Danas sve više ljudi se opredeljuje kupovinu BELIH PASA, dok je popularnost lepotana drugih boja vidno opala. Kako odgajivači pasa tvrde, kupci ovaj trend objašnjavaju, verovali ili ne, lepšom slikom na Instagramu.

Naime, kako tvrde neki vlasnici malih belih kuca, beli pas mnogo lepše izgleda na slikama koje objavljuju na društvenim mrežama. To naravno dovodi i do više lajkova, što im stvara osećaj zadovoljstva.

Foto: Privatna Arhiva

Kako je za naš portal rekao psiholog Rajaković, ova pojava ne čudi, s obzirom da je još '90-tih postojao trend kada su slavne holivudske ličnosti nosile u rukama male pse poput nakita.

"Upravo tada ove životinjice postaju statusni simbol. Sa pojavom društvenih mreža ovaj fenomen dobija još veće razmere. Garderoba, fizički izgled, frizura i sve ostalo što čini spoljašnji izgled jedne osobe zajedno sa enterijerom, pa zašto ne, i malim kućnim ljubimcem stavlja se u ram slike koju žele da predstave", kaže Rajaković.

Foto: Pixabay.com

Kako kaže, koliko će ta slika biti istinita i iskrena manje je važno ako se vodimo principom da je dobit jedino bitna, a ona se meri brojem pregleda koji se porede sa pregledima nekog drugog naloga.

"Model je onaj ko ih skupi najviše. Taj i takav model onda drugi žele da slede jer misle da vredi. Međutim, ovde je stvar potpuna drugačija, glad za lajkovima se ne može utoliti sa još više lajkova, naprotiv princip je identičan kao i kod bilo koje zavisnosti - glad neprestano raste, a zadovoljenje neprestano slabi. Otuda težnja za drugačijim umesto boljim, skupljim umesto lepšim, jačim umesto trajnijim, lažnim umesto pravim, prividom umesto ljubavi", rekao je Rajaković, i dodaje:

Foto: Pixabay.com

"Svi psi dok su štenad izazivaju radost i sreću kada ih posmatramo, kako psi rastu tako su sve manji slatki, od čega se izuzimaju rase koje ostaju male, koje su svetle ili bele i čupave. Danas je jaz između rasnih pasa sa pedigreom i mešanaca sve manji što se najbolje vidi u spremnosti ljudi da udome i jedne i druge.

"Problem koji je i dalje aktuelan je sa udomljavanjem crnih pasa na koje ljudi reaguju sa manje empatije pa ih i značajno ređe usvajaju što je prepoznato i od 2011. godine se obeležava u Sjedinjenim američkim državama kao Nacionilni dan crnih pasa. Kada motiv za izbor psa biva determinisam kriterijuma trendinga društvenih mreža, kada taj izbor nije autonoman i nezavisan, bez daljeg razvoja i sazrevanja ličnosti, upitan može biti i motiv za izbor partnera", rekao je Rajaković.

Autor: A.A.

#Društvene mreže

#Instagram

#Pas

#slika

'