AKTUELNO

Kompanija PajPal (PayPal) stekla je licencu za pružanje usluga digitalnog plaćanja u Kini, nakon preuzimanja većinskog udela u kineskoj firmi za obavljanje elektronskih transakcija GouPej (GoPay), javlja CNN.

Kineska centralna banka odobrila je PejPalu akviziciju 70 udela u GouPeju, objavile su dve kompanije u zajedničkom saopštenju, prenosi američka televizija i dodaje da je PejPal prva strana kompanija koja ima licencu za pružanje usluga digitalnog plaćanja u Kini. Uslovi sporazuma, za koji se očekuje da bude zaključen do kraja 2019. godine, nisu obelodanjeni.

GouPej je mali kineski provajder za elektronska plaćanja koji funkcioniše slično kao PejPal - omogućava trgovcima da prihvataju plaćanje debitnim karticama direktno na njihovim veb sajtovima.

"Radujemo se što ćemo sarađivati sa kineskim finansijskim institucijama i tehnološkim platformama, pružajući sveobuhvatniji set platnih rešenja za preduzeća i potrošače, kako u Kini, tako i širom sveta", napisao je glavni izvršni direktor PejPala, Dan Šulman, u kratkoj poruci na Linkedinu.

Američke kompanije za platni promet i kreditne kartice već godinama pokušavaju da se probiju na tržište druge najveće svetske ekonomije, gde rastuća srednja klasa znači sve više potrošača koji traže kreditne kartice i usluge transfera novca.

Poslednjih godina kineska vlada je otvorila vrata stranim firmama da apliciraju za dobijanje dozvola za pokretanje platnih mreža u zemlji, ali proces odobravanja sporo napreduje, navodi CNN.

Brendovima poput Vize i Masterkarda nisu odobreni zahtevi za licencu, uprkos obećanju centralne banke prošle godine da će domaći i strani pružaoci usluga "imati jednak tretman".

PajPal će sada moći da ponudi kineskim potrošačima onlajn, mobilna i prekogranična plaćanja u juanima, i da konkuriše tržišnim divovima kao što su "WeChat Pay" i Alipej (Alipay).

#Plaćanje

'