Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je danas da će urbanistički planovi koje je u utorak usvojila Skupštine Beograda imati veliki značaj za uređeniji grad, i istakao ideju da Stari savski most bude veza između Ade Ciganlije i blokova u Novom Beogradu.
- Trenutno Saobraćajni institut CIP utvrđuje rešenje za tačnu lokaciju. Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda će u svoj plan staviti raspisivanje tendera i o tome će se raspravljati tokom predstojećeg rebalansa budžeta. Čitav kej u novobeogradskim blokovima biće uređen kao Sava promenada, što podrazumeva Savski most, pešačko-biciklistički most, kao i rešenje za parking kojim će se rasteretiti ulaz na Adu Ciganliju i Most na Adi - rekao je Vesić, saopštio je gradski Sekretarijat za informisanje.
Kada je reč o ugovoru za deponiju u Vinči, on predviđa izgradnju postrojenja za proizvodnju električne energije iz otpada. Postrojenje bi trebalo da bude povezano sa mrežom koja bi generisala energiju, dodao je Vesić, komentarišući jedan od usvojenih planova detaljne regulacije.
On je istakao da je posebno ponosan na Plan detaljne regulacije koji se odnosi na ambijentalnu celinu Krunski venac.
- Na insistiranje građana, Krunski venac će biti u skladu sa ambijentalnom celinom čiji je deo. To će biti prvi slučaj u Beogradu da se ustanove tipovi fasada određenih delova grada, poput Vračara, Starog grada, stare Palilule ili Savskog venca - istakao je Vesić.
Zamenik gradonačelnika naveo je primer da to praktično znači da ovde može da se gradi zgrada od dva, tri sprata, ali da mora da ima odgovarajuću fasadu koja se uklapa u ambijent tog dela starog grada, što je praksa u mnogim svetskim gradovima.
Vesić je posebno naglasio značaj linijskog parka, koji će se nalaziti na mestu pruge u starom delu Beograda. Počinjaće kod Beton hale, a završavaće se skoro kod Pančevačkog mosta. On je najavio da će do kraja godine biti uklonjena pruga, ostaće nasip i širina koja je bila zaštini pojas oko pruge, u vezi sa čim je doneta odluka da se ne uklanja taj deo.
- Takav park je urađen u Njujorku, na staroj trasi metroa i jedan je od dva najpopularnija u ovom gradu. Sličan postoji i u Moskvi i atrakcija je tog grada. Pozvali smo američke arhitekte, koji su radili ta dva parka, i zamolili ih da razmisle o ideji da i Beograd dobije sličan. Bili su ovde i doneta je odluka da rade takav park i kod nas, na koji ćemo zasigurno biti ponosni. Više neće biti fizičke prepreke između obale reke i građana, što je predstavljala pruga, koja će, ipak, na pojedinim mestima biti zadržana kao deo celine i sećanje na raniji period - dodao je Vesić.