Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović obišla je danas radove na izgradnji tunela i vijadukta Čortanovci, na deonici Stara Pazova-Novi Sad, i poručila da je ulaganje u razvoj železnice sinonim za razvoj i napredak Srbije.
- Kad god se ulagalo u železnicu i Srbija se razvijala i tako je bilo u prethodnih više od sto godina - rekla je Mihajlović, a saopštilo je to ministarstvo.
Dodala je da se Srbija ubrzano razvijala krajem 19. veka, kao i sedamdesetih godina prošlog veka, kad se gradila barska pruga, ali i stagnirala u prethodnih 20-30 godina jer se 2013. i 2014. godine prugama vozilo deset, 30 ili 40 kilometara na čas zbog toga što se decenijama nije ulagalo.
- Srbija danas gradi i brzu prugu Beograd-Budimpešta i kreće u modernizaciju pruge Beograd-Niš i Niš-Dimitrovgrad - rekla je Mihajlović koja je i potpredsednica Vlade Srbije.
Ona je, kako se navodi, ocenila da je gradilište kod Čortanovaca uređeno i da postoji dobra i efikasna saradnja srpskih i ruskih kompanija.
- Sve se radi u skladu s ugovorom, kao što je bio slučaj i na drugim projektima na kojima je radila ruska kompanija RŽD internešenel - rekla je Mihajlovićeva.
Istakla je da je ugovoren celokupan iznos ruskog kredita, a da je do sada povučena oko polovina sredstava.
Ona je dodala da je vrednost infrastrukturnih projekata tekućih i planiranih na teritoriji Vojvodine najmanje dve milijarde evra i da je sledeći sastanak zajedničke radne grupe Vlade Vojvodine i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture zakazan za ponedeljak.
Pokrajinski premijer Igor Mirović rekao je da je ponosan na to što Vojvodina ima tako veliko gradilište u Sremu i da se već sada vidi da će se za tri-četiri godine najmanje prepoloviti vreme putovanja.
- To će mnogo značiti i za razvoj Vojvodine i svih opština koje se nalaze na trasi pruge - rekao je Mirović.
Ambasador Ruske Federacije u Srbiji Aleksandar Čepurin rekao je da izgradnja pruge pokazuje želju Vlade Srbije za napredak i da postoji dobra saradnja na realizaciji projekata između dve države.
Generalni direktor "RŽD internešenela" Sergej Pavlov, rekao je da je modernizacija i rekonstrukcija pruge Stara Pazova-Novi Sad važan projekat za ovu kompaniju i zahvalio na velikoj podršci i razumevanju srpske strane za sve probleme s kojima se kompanija susrela u toku radova.
Vršilac dužnosti generalnog direktora "Infrastrukture železnice Srbije" Miroljub Jevtić rekao je da je gradilište tunela i vijadukta Čortanovci pojedinačno najveće gradilište u Srbiji u ovom trenutku i da je rok za završetak tog projekta novembar 2021. godine.
Vijadukt i tunel Čortanovci nalaze se na deonici Stara Pazova–Novi Sad, koja je deo projekta modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd-Budimpešta.
Grade se dve tunelske cevi, obe dužine po 1,1 kilometar, kao i vijadukt dužine 2,9 kilometara i nosiće ga 58 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara.
Ugovorena vrednost radova na tunelu i vijaduktu, koji se finansiraju iz ruskog kredita za modernizaciju železnice, iznosi 337,6 miliona dolara.