Pored povreda, sud za određivanje visine kazne uzima u obzir i druge okolnosti.
Zbog saobraćajnih nesreća brojne porodice u Srbiji zavijene su u crno. Njihova bol je neizreciva, a rane nikad ne zarastaju. U letnjem periodu posebno su ugroženi motoristi kao i biciklisti, pešaci uvek, a kazne su veće za one zbog kojih su stradali.
Visina kazne u slučaju udesa zavisi od povreda.
Ukoliko vozač udari motoristu, biciklistu ili pešaka, daleko je veća šansa da oni budu ozbiljnije povređeni, s obzirom na to da ne postoji kabina koja ih štiti.
Oni nemaju vazdušne jastuke, pojaseve, zaštitu kao vozači u kolima ili kamionima. Lakše stradaju, kako smrtno tako i što se tiče telesnih povreda. Iz tog razloga vozači kola, kombija, kamiona mogu da dobiju veće kazne, nego da su izazvali sudar sa drugim vozilom.
- Naša sudska praksa, koliko ja znam, ne prepoznaje obaranje motoriste, bicikliste ili pešaka kao neku okolnost koja utiče na visinu kazne. Ja se u praksi nisam susretao sa takvim obrazloženjem suda. Međutim, u zavisnosti od težine posledice po oštećenog zavisi i visina kazne - započeo je razgovor za Telegraf.rs Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.
STEPEN POVREDA I VISINA KAZNE
Povrede mogu da budu lakše, teže telesne i smrtne povrede. Svaka od njih se "lakše" zadobije kad se padne sa motora ili bicikle. Vozači zbog toga treba posebno da vode računa. Kako zbog bezbednosti, tako i zbog toga što će dobiti veću kaznu. U sudaru dva vozila često se desi da nastane samo materijalna šteta i da vozači budu samo ugruvani. Ovakav slučaj se retko desi motoristima ili biciklistima.
- I teške telesne grupe se dele na nekoliko njih. Nije isto da li je neko polomio prst, pošto i to spada u teške povrede ili mu je amputirana noga. I od toga zavisi visina kazne - objasnio je Okanović.
Pored povreda, sud za određivanje visine kazne uzima u obzir i druge okolnosti.
- Lične prilike, ranija osuđivanost, porodične prilike, da li neko ima decu, da li je pokazao kajanje tokom postupka, da li se interesovao za zdravlje oštećenog, da li je stupio u kontakt sa njim, utiču na kaznu. Ako se radi o nasilničkoj vožnji, bahatoj, onda je to otežavajuća okolnost - zaključio je razgovor za Telegraf.rs Damir Okanović direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.
ISKUSTVA MOTORISTA I BICIKLISTA
Sve veći broj ljudi jedva čeka da dođe toplije vreme kao bi vozili svoje dvotočkaše. Svesni koliki je to rizik, veruju da će vozači četvorotočkaša da vode računa o njihovoj bezbednosti i da poštuju to da su i oni učesnici u saobraćaju. Međutim, situacija na ulicama i putevima u Srbiji nije uvek takva.
- Često mi se dešava da me vozači ne vide. Moraju da shvate da je to veoma ozbiljno jer motoristi lako mogu da budu povređeni ili u najgorem slučaju da izgube život. Moram da priznam da ima i onih motorista, ja nisam takav, koji ne razmišljaju o mrtvom uglu. Ne može u svakom trenutku i slučaju, vozač kola ili kamiona da ih vidi. Svi treba da paze na svakog i da budu svesni drugih vozila - napomenuo je Aleksandar Stanojević iz Kraljeva.
Biciklisti najviše problema imaju na magistrali. Žitelji mesta koja se nalaze oko ovakvog puta u velikoj meri koriste ovakav način prevoza. Voze u naseljenim mestima gde je ograničenje 50 kilometra na sat, a gde veliki broj vozača gazi gas do 80, kao da magistrala ne prolazi kroz sela.
Ovo je jedan od najčešćih razloga što biciklisti budu povređeni ili izgube život.