Reč je o avionima na liniji Beč- Beograd, zatim Ljubljana-Beograd i treći avion na liniji Milano- Beograd.
Beogradski aerodrom "Nikola Tesla" otvoren je za letove sa svom neophodnom opremom, međutim pomenuti avioni nemaju dovoljno kvalitetnu opremu za sletanje po ovako otežanim uslovima.
Najverovatniji uzrok kruženja letelica je gusta magla.
Aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu jutros je saopštio da je neprekidno otvoren za avio saobraćaj, jer raspolaže najsavremenijim uređajima za sletanje i poletanje aviona u uslovima izuzetno smanjene vidljivosti odnosno ima "kategoriju IIIb".
To znači da su stvoreni uslovi da avioni sleću pri horizontalnoj vidljivosti duž piste do 50 metara i vertikalne vidljivosti od samo 15 metara, navodi se u saopštenju.
Da li će aviokompanije sletati ili poletati u uslovima smanjene vidljivosti, zavisi od četiri činioca - da li su avioni opremljeni adekvatnom opremom za prijem signala sa zemlje, da li piloti poseduju odgovarajuće dozvole za sletanje i poletanje u ovakvim uslovima, procedure koju propisuju avio-kompanije i, na kraju, zavisi od odluke pilota koji donosi odluku da li će u uslovima smanjene vidljivosti sleteti u Beograd, preusmeriti let na najbliži aerodrom odnosno da li će uopšte i poleteti ka Beogradu, navodi se u saopštenju.
Autor: G. Ninković