Represija ima najveći efekat na vozače.
Troje mališana poginulo je na putevima od početka godine, a saobraćajna policija uskoro će pooštriti kontrolu korišćenja dečjih sedišta i vezivanje starije dece na zadnjem sedištu.
Od početka godine u saobraćajnim nesrećama život je izgubilo 188 ljudi, a to je za 18 manje nego u istom periodu prošle godine. Inače, od 3. aprila, kad su počele da se primenjuju Izmene zakona o bezbednosti u saobraćaju, pa do 3. juna, poginulo je 65 odsto ili 31 osoba manje u odnosu na isti period lane.
Pošto je to očigledan dokaz da represivne mere daju rezultat, u saobraćajnoj policiji su odlučili da pooštre kontrolu korišćenja dečjih sedišta i vezivanja pojasa na zadnjem sedištu. Pogotovo što poražavajuća statistika pokazuje da se svega dva od 10 mališana u Srbiji vozi u auto-sedištu, a da tek svaki deseti putnik koristi pojas na zadnjem sedištu.
- Kontrolu korišćenja dečijih sedišta i vezivanja pojaseva na zadnjem sedištu obavljaće policajci na motorima i presretači na autoputu, ali i na naplatnim rampama i u blizini vrtića i škola. Takođe, na naplatnim rampama policajci će pešice prolaziti pored vozila u koloni i kontrolisati da li su mališani u dečjim sedištima i vezani. Kazna za nevezano dete u vozilu iznosi 10.000 dinara i snosi je vozač. To će biti kontinuirana akcija, a ne kratkoročna – naglašavaju u saobraćajnoj policiji.
Direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju Damir Okanović slaže se da u Srbiji represija ima najveći efekat na vozače.
- Smanjenje broja poginulih na putevima rezultat je pre svega rada saobraćajne policije, pooštrenog zakona i efikasnijeg rada sudova, koji sada po hitnom postupku izriču kazne vozačima za nasilnu vožnju. Vozači i suvozači su počeli da koriste pojas , to sve češće čine i oni koji sede pozadi, ali nažalost i dalje veliki broj dece ne sedi u auto-sedištu ili se ne vezuje, što je jako loša i opasna navika roditelja. Zbog toga su nam neophodne edukativne kampanje kako bismo promenili svest ljudi o značaju auto-sedišta i pojasa – objašnjava Okanović.