Funkcija recirkulacije vazduha u automobilu, iako veoma korisna, jedna je od najmanje korišćenih opcija u većini vozila. Mnogi vozači, pritiskom na dugme sa simbolom automobila i strelicom koja se vraća unazad, zapravo greškom aktiviraju ovu opciju ili ne znaju kako ona funkcioniše.
Osnovna svrha dugmeta za recirkulaciju jeste da omogućava vozilu da koristi vazduh koji se već nalazi u kabini, umesto da uvlači spoljašnji vazduh. Ova funkcija uključuje preusmeravanje vazduha iz putničkog prostora kroz ventilacione otvore, gde ga klima-uređaj filtrira i potom distribuira nazad kroz deflektore. Dakle, vazduh u kabini se reciklira i tako se obnavlja u unutrašnjem prostoru vozila.
Kada je aktivirana, recirkulacija omogućava klima-uređaju da koristi vazduh iznutra, čime smanjuje potrebu za stalnim hlađenjem ili grejanjem spoljašnjeg vazduha, što može značajno smanjiti opterećenje motora i time i potrošnju goriva. Kod električnih automobila, ova funkcija takođe može pomoći u očuvanju baterije, jer klima-uređaj radi uz manje opterećenje.
Iako ima mnoge prednosti, recirkulacija vazduha se u praksi uglavnom koristi da bi se sprečio ulazak neprijatnih mirisa u kabinu, što je često prva asocijacija za vozače. Međutim, uz pravilno korišćenje, ova funkcija može doprineti ekonomičnosti i udobnosti vožnje, što je čini korisnijom nego što mnogi pretpostavljaju.
Autor: Dubravka Bošković