U utorak, 22. oktobar u Sava Centru, održana je prva Trendmakers konferencija, prestižna manifestacija posvećena influenserima i digitalnim trendovima, u organizaciji agencije Nest events i pod pokroviteljstvom Privredne komore Srbije.
U toku dana dodeljeno je 14 nagrada najistaknutijim stvaraocima sadržaja u različitim kategorijama. Konferenciju je pratilo više od 300 učesnika, među kojima su bili predstavnici marketing agencija, kompanija i influenseri, koji su učestvovali u panel diskusijama i ceremoniji dodele nagrada.
Otvaranje konferencije obeležio je uvodni govor Mladena Đorića, predstavnika Privredne komore Srbije, koji je istakao značaj influenser marketinga u modernim prodajnim strategijama i sve veću ulogu influensera u stvaranju brendova i povezivanju sa potrošačima.
„Influenseri danas nisu samo kreatori sadržaja, već ključni partneri brendova u stvaranju direktne veze sa potrošačima. Njihov uticaj se proteže daleko izvan društvenih mreža, jer oni oblikuju navike, stil života i vrednosti svojih pratilaca,“ rekao je Mladen Đorić, predstavnik Privredne komore Srbije, na otvaranju konferencije.
Prisutnima se obratio i Ivan Agbaba, event direktor agencije Nest events, i naglasio značaj ovakvih događaja koji okupljaju predstavnike industrije, razmatraju buduće trendove i nagrađuju najbolje u oblasti influenser marketinga.
Nagrađeni influenseri i njihova postignuća:
TikToker of the Year: Stefan Janković
YouTuber of the Year: Nenad Živković - Hugestaff
Collab of the Year: Baka Prase x Voyage
Pet Friendly Influencer of the Year: Lea Stanković
Fashion & Beauty Influencer of the Year: Anastasija Grujić
Lifestyle Influencer of the Year: Milan Maglov
Mom/Dad Influencer of the Year: Anastasija Đurić
Comedy Influencer of the Year: Jovan Radulović - Jodžir
Fitness Influencer of the Year: Miloš Premčević
Food Influencer of the Year: Stefan Božić - Zdravko Kulinarko
Travel Influencer of the Year: Boris Radošević - Lutajući Putnik
Streamer of the Year: Nugato
Podcast of the Year: VOŠTCAST
Rising Star: Sergej Pajić
Nagrade su dodeljene u prepoznatljivim kategorijama koje pokrivaju različite sfere digitalnog stvaranja, od mode, lepote, putovanja i fitnesa, do komedije i kulinarstva.
Panel diskusije i inspirativni razgovori:
Konferencija je takođe bila prilika za inspirativne razgovore sa najuticajnijim imenima iz FMCG industrije, društveno odgovornog poslovanja, i modne industrije.
Na panelima su učestvovali:
FMCG industrija i influenseri:
Diskusiju je moderirao Žarko Malinović, Mihajlo Veruović (Voyage), i Dejan Dražić (DexRock). Mihaljo i Dejan podelili su dragocena iksustva iz procesa kreiranja i plasiranja sopstvenih brendova FMCG proizvoda i predstavili koji su im budući planovi. Ova panel podržala je kompanija JoToGo, sa kojom je Voyage kreirao svoj brend ledenog čaja VolimTea.
Influenseri i društvena odgovornost:
Panel je moderirala Mirjana Jovašević, a učesnici su bili Lea Stanković - koja se putem svojih profila zalaže sa zaštitu životnja i dobitnica je nagrade za Pet Friendly influensera godine, Ivan Petrović - predsednik upravnog odbora Exit fondacije, Milan Maglov - dobitnik nagrade za Lifestyle influensera godine i Dolores Milošev Erdeg - autorka i voditeljka podkasta Zdrava priča, koja javnosti predstavlja brojne društvene probleme koji se često guraju pod tepih. Ova diskusija skrenula je pažnju na odgovornost influensera i uticaj koji imaju u kreiranju javnog mnjenja na značajne teme.
Influenseri i moda:
Moderirala je Mina Smiljanić, a panelisti su bili Anastasija Grujić, Lea Stanković i Srđan Dokmanović (Steven Dockman). Govorili su o iskustvima razvoja modnih brendova u Srbiji, širenju na druga tržišta i budućnosti modne industrije. Uloga influensera u promociji destinacija: Diskusiju je vodio Branislav Miletić (Horwath HTL Srbija), uz učešće Miroslava Kneževića - dekana Univerziteta Singidunum, Ivana Vitorovića - generalnog direktora Mona Hospitality menadžmenta, Borisa Radoševića - dobitnika nagrade za Travel influensera, i Ninoslava Vidovića – direktora prodaje Lošinj Hotels & Villas.
Networking i povezivanje:
Učesnici su imali priliku za povezivanje tokom networking ručka i kafe pauza, gde su razmenjivali ideje, kontakte i nove poslovne prilike.
Ova konferencija je pokazala koliko je influenser marketing postao važan deo poslovnih strategija i kako kreatori sadržaja mogu da utiču na razvoj brendova i podstaknu društvene promene.
Autor: Snežana Milovanov