Detaljan spisak kamera u Beogradu.
Na više od 660 lokacija u Beogradu nalaze se kamere, ali ne služe sve za detektovanje saobraćajnih prekršaja. Kada je reč o saobraćaju, definitivno najveći broj kamera služi za identifikaciju registarskih tablica, a objavljen je spisak na kojim se sve lokacijama nalaze postavljene kamere koje su u okviru sistema video-nadzora MUP Srbije.
Od nedavno je počeo sa radom i sistem za automatsko detektovanje prekoračenja brzine i on je postavljen na četiri lokacije - Bulevar Mihajla Pupina kod Brankovog mosta, zatim na raskrscnici Bulevara Nikole Tesle i Ulice Ušće, potom na raskrsnici Ulice Antifašističke borbe i Jurija Gagarina, kao i u Bulevaru kralja Aleksandra kod Đeram pijace.
Veći deo građana ne zna da je Beograd gotovo prekriven kamerama, ali nisu sve za detektovanje saobraćajnih prekršaja, kaže Damir Okanović, predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja.
"Odredbama zakona u policiji, svaka kamera koja snima javni prostor je podatak koji mora biti dostupan javnosti, ne sme biti tajan. Jedan deo kamera služi za kontrolu prostora i nemaju posebnu ulogu za saobraćajne prekršaje. Te kamere se mogu koristiti kao dokazne okolnosti. Takođe, jedan deo kamera koristi se za prekršaje poput nevezivanje pojasa, nedozvoljenu upotrebu telefona, dok drugi deo ima posebnu namenu za automatsko evidentiranje prekršaja u saobraćaju, poput prelask na crveno svetlo, prekoračenja brzine i za nepropisno kretanje žutom trakom", kaže Okanović i dodaje:
"Najveći broj kamera nisu namenjene za snimanje prekršaja već za snimanje određenog javnog prostora".
Kamere se nalaze na 661 lokaciji, koje možete pogledati na ovom linku. Neke od njih su posebno izdvojene, a evo gde se one nalaze:
Novi Beograd
most Gazela
Stari savski most
Gradska opština Novi Beograd - kružni tok
Bulevar Mihajla Pupina, prekoputa Palate Srbija
raskrsnica Bulevara Nikole Tesle i Ulice trešnjinog cveta
Profesorska kolonija na raskrsnici Ulica Mije Kovačevića i Čarlija Čaplina
Raskrsnica Takoveske, 27. marta i Džordža Vašingtona
Pančevački most - na mostu
raskrsnica Cvijićeve ulice i Starine Novaka
London - na raskrsnici Ulica kralja Milana i kneza Miloša
kod Vlade Srbije na raskrsnici Nemanjine ulice i Kneza Miloša
Topčiderska zvezda - kružni tok
na raskrsnici Karađorđeve ulice i Zemunskog puta
kod Zoološkog vrta na raskrsnici Ulica Tadeuša Košćuška i Cara Dušana
Skupština Srbije - na rasksnici Takovske ulice i Bulevara kralja Aleksandra
Trg republike
Studentski trg
Terazije
Voždovac
Autokomanda
Trošarina, raskrsnica Bulevara oslobođenja i Crnotravske ulice
Franš - bilboird u Bulevaru oslobođenja
Kružni tok Slavija
Raskrsnica ulica Skerletićeve i Bore Stankovića
Raskrsnica Južnog bulevara i Ulice Milorada Mitrovića
Karađorđev trg
Ulica cara Dušana - okretnica autobusa broj 17
Raskrsnica Pazovačkog puta i Prvomajske ulice
Autoput za Novi Sad kod broja 25
Raskrsnica Ulice Ugrinovačke i Branka Pešića
na Plavom mostu u Ulici Bojislava Ilića
kod Vukovog spomenika na rasksrnici Ruzveltove ulice i Bulevara kralja Aleksandra
Bogoslovija - kružni tok
raskrsnica Ustaničke ulice i Vojislava Ilića
Ovo su neke od najprometnijih ulica u Beogradu, a važno je napomenuti da ne beleže sve saobraćajne prekšaje, a najveći broj njih služi kao sigurnosna kamera. Milan Božović, stručnjak za saobraćaj, ističe da su kamere pametna investicija koja će svakako uticati na unapređenje bezbednosti saobraćaja.
"Da li kamera beleži prekršaje i koje zavisi od toga kako je kalibirisana i kako je postavljena, ali svakako očekujem da će doći do promene ponašanja učesnika u saobraćaju nabolje. To se kao primer dobre prakse pokazalo svuda u svetu, pa očekujem da će i kod nas dovesti do unapređenja bezbednosti u saobraćaju", objašnjava Božović.
Stručnjak za saobraćaj objašnjava da ne može svaka kamera da beleži prekršaje i da dosta zavisi od specifikacija.
"Kamere moraju biti kalibirsane, moraju da imaju određene preformanse koje omogućavaju merenje brzine kretanja vozila ili činjenje prekršaja. Ne može da se skine obična kamera, da se postavi na to mesto i da se kaže da ona sada snima prekršaje i da meri brzinu. Takođe, moraju da poseduju poseban sistem za merenje", kaže naš sagovornik i dodaje:
"Ovde je reč o poprilično velikom broju kamera i zavisno od toga kako se stvari budu menjale u nekom vremenskom periodu će se sigurno raditi analiza šta je popravljeno, šta nedostaje i šta dodatno treba da se unapredi. U ovom trenutku, svakako je pomak i dobar korak napred."
Autor: Snežana Milovanov