Na motoputu kroz glavni grad, od petlje Beograd do petlje Bubanj Potok, zaustavna traka je na nekoliko deonica pretvorena u voznu, što znači da je i tom trakom dozvoljeno kretanje vozila i to je jasno obeleženo saobraćajnim znacima, ukazao je pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, nadležan za drumski saobraćaj Miroslav Alempić.
Doskora auto-put kroz Beograd, uredbom Vlade Srbije pretvoren je u moto-put, a na više mesta postavljeni su znaci koji obaveštavaju vozače o načinu korišćenja saobraćajnih traka.
Alepmić je za TV Pink pojasnio da moto-put ima tri saobraćajne trake - dve vozne i jednu zaustavnu, osim na više deonica na kojima saobraćajni znakovi jasno ukazuju da se zaustavna traka može koristiti i kao vozna.
"Kada je doneta Uredba o kategorizaciji državnih puteva i ovaj deo auto-puta pretvoren u moto-put, bilo je raznih tumačenja, pa je ministar Goran Vesić insistirao da se definišu deonice na kojima je zaustavna traka pretvorena u voznu i da se to jasno obeleži", rekao je Alempić.
Takvih je sedam deonica u smeru od Šida ka Nišu i pet deonica u smeru od Niša ka Šidu.
Alempić je nabrojao da je zaustavnu traku moguće koristiti kao voznu – od petlje Bežanijska kosa do petlje Tošin Bunar, od petlje Tošin Bunar do petlje Geneks, od petlje Geneks do petlje Arena, od petlje Arena do petlje Sava Centar, od petlje Hitna pomoć do petlje Autokomanda, od petlje Autokomanda do petlje Dušanovac i od petlje Dušanovac do petlje Medaković, u smeru ka Nišu.
U suprotnom smeru, od Niša ka Šidu, umesto zaustavne vozna traka je na deonicama – od petlje Autokomanda do petlje Hitna Pomoć, od petlje Sava Centar do petlje Arena, od petlje Arena do petlje Geneks, od petlje Geneks do petlje Tošin Bunar i od petlje Tošin Bunar do petlje Bežanijska kosa.
Alempić je dodao i da zaustavnom trakom na moto-putu nije dozvoljeno kretanje vozila, osim za vozila hitne službe, vozila policije i vojske pod pratnjom.
"Sve je jasno obeleženo i apelujemo na sve učesnike u saobraćajau da poštuju saobraćajne znake, jer su oni jedino što nas usmereva kada smo na putu“, rekao je Alempić.
Inače, na novom moto-putu ukupno je zamenjeno 318 saobraćajnih znakova i 25 tabli različitih dimenzija, koje vozače obaveštavaju da to više nije auto-put.
Na zahtev ministra Vesića, Saobraćajni institut CIP je uradio i projekat postavljanja zaštitnih ograda od buke na delovima moto-puta gde se nalaze stambene zgrade.
Autor: Dubravka Bošković