Nakon praznika Zlatne nedelje koja je završena početkom maja, sve veći broj japanskih radnika se obraća privatnim agencijama kako bi dale otkaz u njihovo ime.
Agencije za davanje otkaza postaju sve popularnije u Japanu
Usluge agencija koje u ime radnika daju otkaz, postale su popularne poslednjih godina u Japanu, omogućavaju im da brzo napuste kompanije, a da to ne urade lično iz razloga koji mogu uključivati uznemiravanje na poslu ili nepovoljno radno okruženje, preneo je Kjodo.
Među najčešćim razlozima zbog kojih radnici daju otkaz navodi se da su njihovi pretpostavljeni neprijatni ili to što su angažovani na određeno vreme, ističu pojedine agencije, prenosi Tanjug.
Najveći broj korisnika su mlađi radnici u 20-im i 30-im godinama, koji čine 60 odsto korisnika agencija, od kojih je značajan broj i diplomaca koji su počeli raditi u aprilu.
Sektor beleži rast poslednjih godina, s više od 100 agencija koje nude takve usluge.
Cene usluga variraju od 20.000 do 50.000 jena (120-300 evra).
Situacija je podstaknuta nedostatkom radne snage u Japanu usled starenja stanovništva, kao i neusklađenosti u vrednostima između mlađih radnika i kompanija koje posluju "staromodno", naveo je Kjodo.
Autor: