Sve pruge u Vojvodini biće potpuno rekonstruisane i železnički saobraćaj postaće kroz nekoliko godina dominantan, a pokrajina će, istovremeno, biti premrežena i mrežom auto-puteva i brzih saobraćajnica, istakao je danas ministar građevinarstva, saobaćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Vesić je za Radio-televiziju Vojvodine rekao da će deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice, duga 108 kilometara, biti završena šest meseci pre novog roka - što je bio kraj godine, a čak godinu dana pre prvobitnog roka koji je predviđao završetak radova sredinom 2025.
„Već u avgustu će holandska kompanija ’Rikardo’ uraditi sertifikaciju pruge za standarde Evropske unije, a onda će ’Dojče ban’ od 1. do 15. septembra uraditi tehnički prijem, kako bi smo startovali sa testiranjem pruge. Za to će biti potrebna oko tri meseca i u decembru će krenuti redovne linije Beograd – Novi Sad – Subotica“, rekao je Vesić.
Od Beograda do Subotice putovaće se sat i 10 minuta, i to će potpuno promeniti način života ljudi koji žive na trasi brze pruge, dodao je ministar.
„Mađarska strana nas uverava da će svoju deonicu, do granice sa Srbijom, završiti 2026. godine, kako bismo 2027. mogli da putujemo brzom prugom do Budimpešte, od Beograda za dva sata i 45 minuta“, rekao je Vesić i dodao da će pasoške kontrole biti u Beogradu, Novom Sadu, Subotici i Budimpešti, kako bi se ubrzao protok putnika, bez zaustavljanja na gradnici.
Takođe, ukazao je da se privode kraju projekti obnove 250 kilometara regionlanih pruga u Vojvodini, među kojima ona od Pančeva preko Zrenjanina i Kikinde do Subotice, duga oko 200 kilometara, kao i pruga Vrbas – Sombor, koja je sada u veoma lošem stanju.
„One će biti preuređene, elektrificirane, sa novom signalizacijom, predviđene za brzine od 120 kilometara na sat“, rekao je Vesić.
Dodao je da je u fazi projektovanja još jedna pruga – Subotica – Sombor – Bogojevo - Sajlovo – Novi Sad.
„Ako tome dodatmo, da već radimo na projektu rekonstrukcije pruge Beograd – Vršac – rumunska granica, i da radimo na projektu auto-puta Beograd – Vršac – rumunska granica, sa brzom saobraćajnicom do Bele crkve, to govori da će sve pruge u Vojvodini biti potpuno rekonstruisane, a železnički saobraćaj dominantan“, naznačio je ministar Vesić.
Kada je reč o izgradnji auto-puta Bački breg – Srpska crnja, duge ukupno 186 kilometara, Vesić je rekao da se radi „punom parom“ na prvoj deonici, od 5,5 kilometara, od Bačkog brega do Sombora, započetoj krajem prošle godine.
„Ideja je da tokom ove godine ’napadnemo’ i deonicu od auto-puta prema Srbobranu i Vrbasu, čime otvaramo industrijsku zonu. Plan je da se do 2026. godine završi deonica od Bačkog brega do Kljajićeva, kao i deo od auto-puta ka Vrbasu“, rekao je Vesić.
Govoreći o auto-putu Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, Vesić je rekao da se i taj projekat uveliko radi i da će do 2026. godine biti završena deonica do Kovačice, duga 26 kilometara.
„Ukupna dužina je 105 kilometara, ali projektujemo i brzu saobraćajnicu između Novog Bečeja i Zrenjanina, kako bismo spojili ’smajli’ i novi auto-put Beograd – Zrenjanin – Novi Sad“, rekao je Vesić.
Spomenuo je i Fruškogorski koridor, dužine gotovo 48 kilometara, u okviru kojeg će do juna 2026. godine biti gotova oba mosta u Novom Sadu, koja se sada grade.
„Do kraja ove godine će na Fruškogorskom koridoru biti završeno sve osim dva mosta, tako da će taj projekat biti gotov do juna 2026. godine. Vojvodina će biti premrežena aut-putevima i brzim saobraćajnicama“, rekao je Vesić.
Ministar je najavio i da će u aprilu biti završena kompletna rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu.