Posle duge i teške bolesti, u Beogradu je jutros preminuo poznati novinar i muzički kritičar Petar Luković, koji je ostavio snažan pečat od 1976. kada je počeo kao novinar „Duge“ pa sve do danas.

Luković je svojevremeno imao zanimljivu kritiku na pesme Željka Mitrovića, direktora i vlasnika Pink Media Group i frontmena benda 'The Monx', koji je prihvatio interesantnu opkladu i izazov od strane muzičke zajednice Srbije - da za 30 nedelja napiše, isproducira i snimi videe za 30 pesama među kojima su "Dodaj mi Funk“ i "Laž“.

Treća po redu pesma bila je duet sa Skaj Viklerom "Dodaj mi Fank“, a evo šta je eminentni novinar i kritičar Luković o njoj tada rekao:

Posle toliko godina, pojava projekta „Monx feat. Wikluh Sky“ pod kreativnim vođstvom Željka Mitrovića, konačno donosi autentičnu funk ideologiju u tehnološki superiornoj produkciji. Pesma „Dodaj mi funk“ poseduje sve neophodne elemente žanra; bogati instrumentarijum, sočni ritam, žestoke duvače, soulful vokale i vanredne bas egzibicije basiste Mitrovića koje povremeno podsećaju na Marcusa Millera ili Victora Wootena toplinom i posebice tehnikom. Čvrsta rock podloga otvara prostor za zavodljivu melodiju i neodoljivu potrebu da se pleše; ovo nije nikakav fusion ili jazz-rock mix, već funk stvoren po autentičnim principima blistave svirke, moćnog ritma i soul eksplozije, koje donose lepršavu razdraganost i neobuzdano veselje. Groovy! -rekao je Luković.

On je dao i svoju muzičku kritiku na pesmu "Laž", pa je ovako govorio:

Za razliku od pesme „Dodaj mi funk“ koja kao brzi voz udara slušaoca hipnotičkim ritmom, numera „Laž“ je muzički komplikovanija, mnogo više jazzy, s naglašenim soul pasažima i inteligentnim klavijaturama koje donose retro dah sedamdesetih godina. Međuigra ritam sekcije i vokala stvara opuštenu cool-atmosferu u kojoj do izražaja dolaze efektni detalji, poput duvačkih upada ili efektnih bas linija, što čitav ugođaj izdiže na nivo instrumentalne maestralnosti i perfekcije. Konačno, ova je pesma dokaz da termin „funk“ nije jednoznačna šema; naprotiv, naglašena emocionalost i sposobnost da se energija primeni na ovakav up-tempo, govori o vrhunskim muzičarima čije se uživanje i radost mogu gotovo fizički osetiti. Funky funk, definitivno -rekao je Luković.

Inače, Luković je kao politički i rok kritičar pisao za mnoge jugoslovenske novine i časopise kao što su "Džuboks“, "Mladost“, "Polet“, "Nedelja“, "Nedeljna Dalmacija“, "Politika“, "Oslobođenje“, "Vjesnik“, "Rok 82“, "Rok“.

Autor: Pink.rs