Železnička stanica Beograd centar ili kako se popularno naziva Prokop otvorena je danas!
Svečanoj ceremoniji prisustvovao je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, kao i brojne visoke zvanice.
Srpska prestonica konačno je dočekala da posle 50 godina otkako su započeli prvi radovi da dobije savremenu železničku stanicu.
"Kao da smo na nekom modernom aerodromu", prokomentarisao je, između ostalog, predsednik Vučić.
Radovi na izgradnji nove stanične zgrade u Prokopu počeli su avgusta 2022. godine sa rokom za završetak radova od 15 meseci.
Zgrada je visoka 26 metara, dužina krovne konstrukcije podužno iznosi 80 metara a poprečno 63 metra, a u zgradu je ugrađeno više od 700 tona čelika i 23 kilometra čeličnih profila, navodi firma PSP Farman Beograd koja je gradila staničnu zgradu.
Nova zgrada ima 13 komercijalnih sadržaja na više od 1.020 metara kvadratnih: restoran, kafe, zdrava ishrana, pekara, kiosci, apoteka, banka, menjačnica, rent-a-kar, info pult Turističke Organizacije Beograda, ambulanta, kancelarija MUP-a, biletarnice i prostorije koje koriste železnička preduzeća Infrastruktura Železnica Srbije, Srbija Voz i Beogradčvor.
Objekat je klimatizovan, biće ventiliran i grejan najsavremenijim uređajima i sistemima sa mogućnošću daljinske kontrole rada.
Zapadno od stanične zgrade se planira i objekat nadzemne garaže sa 568 mesta za parkiranje, uz mogućnost proširenja kapaciteta za dodatnih 96 mesta.
Duž obodne interne saobraćajnice kompleksa planira se izgradnja 262 parking mesta na otvorenom, a slobodne površine između objekata su osmišljene kao ozelenjeni park.
Objekat ima dva ulaza, odnosno izlaza, na severnoj i južnoj strani, a ispred svakog se nalaze platoi sa urađenim ozelenjavanjem i popločanim površinama.
Primena veštačke inteligencije i prevođenje znakovnog jezika, samo je jedan od inovativnih proizvoda i usluga koje se koriste na novoizgrađenoj zgradi železničke stanice.
Objekat je prilagođen nesmetanom kretanju i boravku osoba sa posebnim potrebama u skladu sa normama pristupačnosti železničkom sistemu. Centralni hol stanične zgrade projektovan je kao gradski trg oko kojeg su koncipirani komercijalni sadržaji koji čine da stanična zgrada ne bude samo u funkciji tranzita putnika, već predstavlja centralno mesto dešavanja celog kompleksa.