Većina građana kada kupuje tehničku robu osim karakteristika proizvoda gleda i koliko je neki proizvod pod garancijom.
Vesna Perinčić iz Republičke unije potrošača je podsetila da postoji zakonska garancija od dve godine.
- U tom periodu se podrazumeva da proizvod mora da funkcioniše besprekorno i da ima ugovorena svojstva. Nakon toga imamo garanciju koju izdaje trgovac ili proizvođač i ona može da traje onoliko koliko oni odrede - objasnila je Periničić za Pink.
Kako je dodala, u praksi tehnička roba i traje koliko je garantni rok.
- Tu je sada i problem rezervnih delova - ukazala je Periničić i napomenula da u Srbiji nije razvijeno konkurentno tržište i nije omogućen pristup većem broju privrednih subjekata koji se bave tehničkom robom.
Ona je dodala da bi konkurencija omoguća i inovativnije proizvode i pristupačnije cene i bolji kvalitet.
Goran Papović, predsednik Nacionalne orgnaizacije potrošača Srbije, je ocenio da postoje takozvani programirani kvarovi.
- A mi smo sebi dozvolili da ukinemo naredbe ili uredbe. Programirani kvarovi postoje, to se zna i u EU - naveo je Papović i naveo da godišnje ima oko 17.000 žalbi.
Prema njegovim rečima, nedostaju tržišna analiza i nadzor.
Autor: