AKTUELNO

Prvog septembra prestaje da važi dogovor Narodne banke Srbije i poslovnih banaka o zamrzavanju cena naknada i provizija - takozvani džentlmenski dogovor. To znači da bi i brojne usluge mogle da budu znatno skuplje.

Vladimir Vasić, finansijski konsultant, rekao je da je zakonska obaveza banke da dva meseca pre poskupljenja usluga o tome obavesti klijenta.

- Zapravo ova informacija je bila i prošle godine, 1. septembra kada je Narodna banka Srbije u dogovoru sa bankama, zamrzla cenovnike naknada, pojedinih naknada i vratila je zapravo na 1. januar 2021. godine. Odnosno, sve one druge banke koje su imale više cenovnike, one su ih umanjile za 30 odsto. Sada, u petak ističe taj džentlmenski sporazum - rekao je Vasić za Novo jutro TV Pink.

Kako kaže, sada je stvar svake banke da proceni da li je ovo taj trenutak za povećanje, a da mi kao klijenti o tome moramo biti obavešteni.

Foto: TV Pink Printscreen

- NBS je uvela obavezu banki da informiše Narodnu banku Srbije zašto bi neka cena usluga trebalo da se podigne. Prema informacijama koje mi imamo NBS nije dobila zahtev nekoga za nekim novim povećanjem, što ne znači da ga neće biti - kazao je Vasić.

On je savetovao da svako pogleda koji troškovi ga u svakoj banci očekuju i da odluči šta mu odgovara.

- Nama je kao klijentima u interesu da za nižu cenu dobijemo bolji paket usluga. Sada postoji bazični račun od 150 dinara, koji sadrži neke elemente, koji su sasvim dovoljni - naveo je Vasić.

Kako kaže, na Balkanu svi plaćanju održavanje računa, ali u Americi mogu da budu od toga oslobođeni.