AKTUELNO

Pušta se u saobraćaj deo od Surčina do Novog Beograda, obilaznica oko Beograda, autoput do Kruševca, i autoput Ruma-Šabac.

Srbija će ove godine biti lider u Evropi po broju kilometara autoputa koje će otvoriti, s obzirom na to da ćemo sa četiri deonice koje su u planu pustiti u rad ukupno 107 kilometara saobraćajnica. Ovo je najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, dodavši da sledi otvaranje dela puta od Surčina do Novog Beograda, obilaznice oko Beograda, autoputa do Kruševca, kao i autoputa Ruma-Šabac.

Predsednik Vučić naglasio je da se sve ove saobraćajnice uveliko grade i da će svi građevinski rokovi biti ispoštovani.

- Prvo se krajem ovog meseca očekuje otvaranje saobraćajnice od Surčina do Novog Beograda. Zatim put do Makrešana, odnosno do Kruševca i posle toga obilaznica oko Beograda, pa onda autoput Ruma-Šabac - naveo je predsednik Srbije.

Foto: Tanjug/Tara Radovanović

Završetak ovih saobraćajnica mnogo je važan, kaže predsednik Srbije, zbog dolaska novih investitora.

- Naša zemlja će još jednom biti rekorder u privlačenju stranih investicija. Očekujemo da ove godine budu i pet milijardi evra. Ako stignemo do toga - Srbija ode u nebesa - obavestio je Vučić.

Uskoro do Požege

I ministar saobraćaja i infrastrukture kaže da će ove godine biti završene važne saobraćajnice - obilaznica oko Beograda, kao i deo autoputa na Moravskom koridoru.

- Brza saobraćajnica od Surčina do Novog Beograda u dužini od 9 kilometara čini vezu sa autoputem "Miloš Veliki". Zatim do juna završavamo obilaznicu oko Beograda. Kruševac će do oktobra biti priključen na put, jer će ta deonica od Pojate do Kruševca biti gotova - navodi Vesić.

Prema njegovim rečima, kada su u pitanju radovi na autoputu "Miloš Veliki", deonica od Pakovraće do Požege, realno je da taj deo autoputa ka Crnoj Gori bude gotov do kraja ove godine.

- Očekuje se da se tada od Beograda do Požege stiže za samo sat i 20 minuta. Gradnja autoputa do Požege na Koridoru 11 počela je u maju 2019. dok je vrednost radova 450 miliona evra. Biće deo autoputa Beograd - Južni Jadran u dužini od 258 kilometara. Na ovoj deonici nalaze se tuneli - "Munjino brdo", "Laz" i "Trbušani", a povezaće Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga - Moravički i Zlatiborski - kaže Vesić.

Foto: Foto/Peđa Mitić

On navodi da se očekuje da će radovi na kompletnoj trasi biti gotovi do kraja godine.

- Izvođač nam je obećao i to je realno. Tu se radi petlja "Lučani", a tunel "Laz" je 80 odsto završen. Drugi je tunel "Munjino brdo" i njega očekujemo u avgustu. Kada završimo radove do Požege, odatle idu dva autoputa, ka Kotromanu i Boljarima. Ka Kotromanu je vrlo zahtevan put, jer je trećina u tunelima, trećina u vijaduktima. Drugi put je prema Boljarima i povezaće Srbiju i Crnu Goru - objasnio je Vesić.

Šta će biti otvoreno deonica dužina otvaranje Surčin - Novi Beograd 9 kilometara krajem marta Pojate-Kruševac (Makrešane) 28 kilometara do oktobra obilaznica oko Beograda od Straževice do Bubanj potoka 10 kilometara početak juna Ruma-Šabac 25 kilometra u septembru Pakovraće-Požega 35 kilometar do kraja 2023.

Privlačenje investicija

Konsultant za strana ulaganja Milan Kovačević ističe da je dobro što Srbija otvara najviše kilometara autoputa jer smo decenijama unazad imali loše magistralne saobraćajnice.

Foto: Foto/Peđa Mitić

- Izgradnja novih autoputeva ne doprinosi samo nama u smislu prometa saobraćaja na njima već znači i dovođenje stranih investicija. Svi investitori prvo što gledaju kada planiraju da posluju u nekoj zemlji jeste putna infrastruktura. Takođe, kada se putevi grade, zapošljava se veliki broj ljudi, što je takođe dobra stvar za nas - navodi Kovačević.

Putevi: Napreduju radovi na obilaznici TJP Putevi Srbije saopštilo je da napreduju radovi na izgradnji obilaznice oko Beograda. Jedan od najvažnijih projekata u Srbiji je izgradnja kružnog prstena oko Beograda - Obilaznice Beograda, koji je sastavni deo panevropskog saobraćajnog Koridora 10, koji na svom osnovnom pravcu, od Salcburga do Soluna povezuje osam, a uključujući krake Koridora, i još šest država. Kako je saopšteno, kompletna trasa Obilaznice Beograda, od Batajnice, preko Dobanovaca i Ostružnice, kao i od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj Potoka, ima strateški značaj ne samo za naš glavni grad već za sve ljude koji u tranzitu prolaze kroz Beograd.