AKTUELNO

Direktor RGZ-a mr Borko Drašković, govoreći na Panelu 19: „Poslovna klima i digitalizacija javnih usluga: dostignuća i izazovi“ u okviru jubilarnog 30. Kopaonik biznis foruma, istakao je da potpuna digitalizacija i servisna orijentacija usluga koje su građanima i privredi veoma lako dostupne dokazuju da je RGZ jedan od lidera u ovoj oblasti.

Republički geodetski zavod je objavio Registar neregulisanih objekata u katastru nepokretnosti koji prikazuje da postoji skoro 4,8 miliona neregulisanih objekata u Srbiji, od kojih oko 3 miliona ima neku vrstu dokumentacije koja, iz različitih razloga, nije podobna za upis u katastar. Sa Ministarstvom pravde radi se na procesu kovalidacije dokumentacije da bi se pomoglo građanima da pređu u regulisani status.

Britansko-američka studija pokazuje da sređivanje sistema zemljišne administracije, povećanjem broja regulisanih objekata u katastru nepokretnosti, povećava BDP do 7% u razvijenim zemljama, dok je u nerazvijenim ovaj procenat još veći.

Drašković se osvrnuo i na hakerski napad koji je pogodio RGZ i poručio da su takve situacije neminovnost jer što više napredujemo u sferi digitalizacije bivamo sve izloženiji ovakvim napadima. Novi bezbednosni protokoli smanjili su broj dnevnih pokušaja udara hakera sa 26.000 na 3.

Direktor Republičkog geodetskog zavoda je poslao javni poziv Vladi, privredi i građanima na dvosmernu komunikaciju sa ovom institucijom i donošenje odluka na osnovu geoprostornih podataka koje im omogućava RGZ platforma za informisano odlučivanje.

Panelom je moderirala Bojana Tošić direktorka Republičkog sekretarijata za javne politike, dok su ostali panelisti bili Dragana Ilić, direktorka korporativnih poslova u kompaniji CETIN, Mihailo Jovanović ministar informisanja i telekomunikacija, Dušan Milićević direktor Comtrade System Integration i Radan Radenko direktor Saga NFG.

Kopaonik biznis forum predstavlja najznačajnije okupljanje privredne, akademske i političke elite i predstavlja manifestaciju koja važi za svojevrsni sajam ekonomskih i poslovnih ideja, koja tradicionalno privlači značajnu pažnju, kako domaćih tako i inostranih, medija na taj način doprinoseći pozitivnom brendiranju naše zemlje u svetu.