AKTUELNO

U razgovoru s pukovnikom policije Slavišom Lakićevićem, načelnikom Uprave saobraćajne policije, otkriveno je da novine predloga izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja ne očekuju samo vozače u kategoriji mikromobilnosti.

- Pored uređenja mikromobilnosti, predloženim izmenama zakona prevencija ponovo postaje deo nadležnosti i Ministarstva unutrašnjih poslova, kao veoma bitnog subjekta bezbednosti saobraćaja. Uprkos ogromnim naporima u kontroli saobraćaja i velikom broju otkrivenih prekršaja, svedoci smo da samo represivne mere ne mogu biti dovoljne i ne daju dugoročne efekte, tako da smo želeli da damo doprinos unapređenju bezbednosti saobraćaja i preventivnim aktivnostima - objašnjava za Kurir pukovnik Lakićević.

On ističe da saobraćajna policija ulaže maksimalne napore u kontroli saobraćaja.

- Prošle godine je bilo 1.350.000 saobraćajnih prekršaja, što je najveći broj otkrivenih prekršaja otkad je donet važeći zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, ali, nažalost, to nije dovoljno da se spreče najteže saobraćajne nezgode - naglašava i dodaje:

Foto: TV Pink Printscreen

- Broj najtežih otkrivenih prekršaja (prekoračenje brzine, upravljanje vozilom pod dejstvom alkohola, upravljanje vozilom pod dejstvom psihoaktivnih supstanci, nasilnička vožnja, nepropisno preticanje, nekorišćenje pojasa...) bio je u ogromnom porastu, ali i pored toga smo imali 30 poginulih više u odnosu na 2021. godinu.

Još jedna novina zavređuje posebnu pažnju.

- Ovlašćeno službeno lice u neposrednoj kontroli saobraćaja može izdati upozorenje učesniku u saobraćaju, odnosno odustati od procesuiranja određenih prekršaja za koje je propisana novčana kazna u fiksnom iznosu ukoliko lice koje je učinilo takav prekršaj nije u prethodne dve godine evidentirano kao učinilac prekršaja iz oblasti bezbednosti saobraćaja na putevima. Navedeno će se odnositi na lakše prekršaje, kojima se direktno ne ugrožava bezbednost saobraćaja.

Velika olakšica očekuje sve koji se opredele da postanu vozači autobusa.

- Predloženi su blaži uslovi za sticanje vozačkih dozvola za upravljanje komercijalnim vozilima u cilju pomoći transportnoj privredi. Ukinuće se uslov posedovanja vozačke dozvole za kategoriju C u trajanju od najmanje dve godine za dobijanje vozačke dozvole za kategoriju D, kako bi se doprinelo rešavanju problema nedostatka profesionalnih vozača autobusa.

Foto: Tanjug/Tanja Valić, Pixabay

I prelazak preko pruge trebalo bi da bude bezbedniji.

- Izmenjene su odredbe koje se tiču prelaska puta preko železničke pruge i definisani su novi dvobojni semafori za regulisanje saobraćaja na prelazima, koji su se pokazali kao najefikasnije rešenje, a njihovo održavanje i ugrađivanje je jeftinije - kazao je pukovnik Lakićević.

Takođe, predlogom izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja predviđeni su prekršaji za privremeno oduzimanje vozila (pogledaj Činjenice).

NEKI OD PREKRŠAJA ZA KOJE ĆE BITI PRIVREMENO ODUZIMANA VOZILA

- prolazak kroz crveno svetlo na semaforu dva ili više puta u vremenskom intervalu od 10 minuta - preticanje kolone od najmanje tri vozila preko pune linije - upravljanje vozilom sa više od 1,2 promila alkohola u krvi - odbijanje vozača da se podvrgne testiranju na prisustvo alkohola ili psihoaktivnih supstanci u organizmu - prekoračenje brzine na putu u naselju za više od 70 km/h, odnosno na putu van naselja za više od 80 km/h - prekoračenje brzine u zoni škole i zoni 30 za više od 60 km/h - prekoračenje brzine u zoni usporenog saobraćaja za više od 50 km/h - kretanje noću na neosvetljenom delu puta bez ijednog uključenog svetla na vozilu - preticanje vozila koje se na pešačkom prelazu zaustavilo da propusti pešaka - Posebna pažnja je usmerena ka onima koji voze pod dejstvom alholola ili psihoaktivnih supstanci - nezaustavljanje vozila na pešačkom prelazu na kom se nalazi pešak iako je vozilu prolazak zabranjen semaforom ili znakom ovlašćenog službenog lica - preticanje kolone vozila pod pratnjom - upravljanje vozilom bez položenog vozačkog ispita (bez izdate vozačke dozvole) - upravljanje vozilom u vreme trajanja zaštitne mere zabrane upravljanja motornim vozilom - upravljanje vozilom u vreme trajanja isključenja tog vozila iz saobraćaja - upravljanje vozilom u vreme dok je vozač isključen iz saobraćaja - prevoz deteta mlađeg od 12 godina u krilu vozača ili na mestu koje nije predviđeno za sedenje