Žena (36) koja je preživela 12 različitih tumora, od kojih su pet bila maligna i agresivna, mogla bi da bude ključ za lek protiv tumora.

Istraživači u Španiji koji prate njeno stanje kažu da je imuni sistem pacijentkinje "izuzetan" u zaustavljanju raka s obzirom da su joj tumori napali mozak, grlić materice i debelo crevo.

Veruje se da je ona jedina osoba na svetu sa genetskom neobičnošću koja je mač sa dve oštrice. S jedne strane, ima neprirodnu sposobnost da pobedi kancerogene izrasline ali s druge strane, to ih čini izuzetno podložnim tumorima koji se ponovo stvaraju, prenosi Dejli mejl.

Ona poseduje dve mutacije na genu MAD1L1, koje bi u normalnim okolnostima trebalo da ubiju embrion pre nego što dobije priliku da se razvije u materici.

Istraživači iz španskog Nacionalnog centra za onkološka istraživanja (CNIO), na čelu sa dr Markosom Malubresom, koji je objavio studiju u naučnom časopisu "Science Advances", rekli su da bi neobičan slučaj mogao da otvori nove puteve za ranu dijagnozu i efikasnije lečenje raka.

- Još ne razumemo kako je ova osoba mogla da se razvije tokom embrionalne faze, niti je mogla da prevaziđe sve ove patologije - rekao je Malubres.

Kako naučnici procenjuju, čini se da je do sada neviđena odbrambena sposobnost pacijentkinje povezana sa mutacijama koje je nasledila od oba roditelja u genu (MAD1L1), koji igra suštinsku ulogu u procesu deobe ćelija i proliferaciji.

Prema rečima Migela Uriostea, koautora studije koji je vodio Kliničku jedinicu za porodični karcinom CNIO do penzionisanja u januaru ove godine, rekao je da nijedan drugi slučaj poput ovog nikada nije viđen.

- Akademski ne možemo govoriti o novom sindromu jer je to opis jednog slučaja, ali biološki jeste - rekao je istraživač Urioste.

Istraživači kažu da je ovaj slučaj drugačiji zbog agresivnosti, procenta aberacija koje proizvodi i ekstremne podložnosti velikom broju različitih tumora.

Tim za pretragu bio je zaintrigiran činjenicom da je pet agresivnih karcinoma koje je razvio pacijent relativno lako nestalo.

Njihova hipoteza je da je "stalna proizvodnja izmenjenih ćelija izazvala hronični odbrambeni odgovor kod pacijenata protiv ovih ćelija, i to pomaže da tumori nestanu".

- Mislimo da bi jačanje imunološkog odgovora drugih pacijenata pomoglo da zaustave razvoj tumora - objasnio je dr Malumbres.

Istraživači kažu da je jedan od najvažnijih aspekata studije otkriće da je imuni sistem sposoban da oslobodi odbrambeni odgovor protiv ćelija sa pogrešnim brojem hromozoma.

Autor: