Darko Soković, direktor programa "Nova pismenost", kaže da je medijska pismenost tehnički termin koji se u nauci o medijima koristi već 30 godina. U pitanju je, kako kaže, veština presudna za 21. vek što je, u bukvalnom smislu kritičko razmišljanje.
Mediji su portali, novine, radio, bilbord i društvene mreže, influenseri, naši prijatelji i mi sami, objašmnjava Soković.
- Moramo da naučimo da se odbranimo. Mi možemo samo određenu količinu informacija da primimo, a još manji broj da procesuiramo, i to je medijska pismenost - rekao je Soković.
- U medijskom smislu, vi ne možete da pobegnete od medija Kako otvorite oči, vi ste upućeni na medije - kaže Soković.
Stalno se mere indeksi, i jedan od njih je medijska pismenost, a to se radi od 2019. godine, a on je sada u padu zbog obima informacija koje primamo, rekao je Soković.
- Meri se i digitalna pismenost. Ti indeksi rastu, jer nas situacija u kojoj smo bili, tera da mnogo više korostimo tu vrstu digitalnog medija. Najzainteresovaniji su roditelji, jer brinu za svoju decu - priča Soković.
Objašnjavajući jedan od primera medijske pismenosti, Soković kaže da deca češće uzimaju knjige u online formatu, shodno vremenu u kom živimo.
Autor: