AKTUELNO

U ovoj godini zabeležena su 92 fizička napada na vozače gradskog prevoza. Toliko ih je bilo i prošle godine. Ono što je drugačije, kažu u GSP-u, jeste to što su napadi sve suroviji. Poslednji se dogodio u petak uveče na Karaburmi, kada su pretučena dva vozača. Među četvoro napadača bila je i jedna devojka.

Odgovaraš za putnike i vozilo, tačnost polazaka u gradskoj gužvi, kada je suvo i po snegu. Iza vozača gradskog prevoza je autobus, tramvaj, duži od 20 metara, a ipak najviše strepe od kolega iz automobila. Mnogi su bahati.

- Ne propuštaju autobus sa stanice kada treba da izađe, ne znaju - kaže Rade Mrđe, vozač GSP-a.

- Iseče, ne pusti te da uđeš, nervozni, psuju - dodaje vozač Miodrag Zdravković.

Srećom, sagovornici iz GSP-a nisu doživeli i fizički napad. Ali u preduzeću od početka godine beleže 62 napada, toliko ih je bilo u prošloj celoj godini. I sve su suroviji, kao u petak uveče, kada su na Karaburmi pretučena dva vozača. Prvo je vozač linije 23 na stanici izašao da proveri zašto se vrata ne zatvaraju.

Foto: Tanjug/Jaroslav Pap

- Onda su ga napala tri mladića i jedna devojka, počeli su da ga tuku, šutraju, oborili su ga na zemlju. U međuvremenu, došao je drugi autobus, isto 23, kolega je video da njegovog kolegu tuku, izašao je i postradao još više, njega su još više pretukli - navodi Slavica Stevanović iz GSP-a.

Posekotine, podlivi, lekari su utvrdili da je vozač i izujedan, što je šokiralo zaposlene u firmi i onako težak posao učinilo još opasnijim i odbojnijim, kaže Slavica Stevanović iz GSP-a.

- Kako bi se svi mi osećali da ujutru se spremaš na posao i znaš da će tokom dana i radnog vremena neko da vas psuje, maltretira, da trpite viku - dodaje Stevanovićeva.

Ne vredi to što svaki vozač ima panik taster kojim operativni centar obaveštava da je napadnut, posle čega na lice mesta dolazi policija.

Foto: Tanjug/Sava Radovanović

- Mi smo imali situacija da pojedini putnici uznemiravaju ostale putnike ili da su pod uticajem alkohola i da su vozači primetili da se dešava nešto to nije regularno ponašanje putnika i u tim slučajevima policija je intervenisala - navodi Jovica Vasiljević, sekretar Sekretarijata za javni prevoz.

Rasprava ima stalno i svugde, a napada na okretnicima, stanicama, najviše u žutim trakama. U ovoj godini beleže i skoro trideset napada i na vozače privatnika uprkos kamerama u vozila, mada je ozbiljna mana to što kamera nema na stajalištima.

- Naravno, mi ne očekujemo da na svakom stajalištu imamo, jer imamo preko 5.000 stajališta, ali na najvećim presedačkim mestima poput Zelenog venca, na našim terminusima i okretnicima, na jedno 150 lokacija u gradu bi sigurno značilo da imamo video-nadzor - dodaje Vasiljević.

Foto: Tanjug/Sava Radovanović

Vozač se i vrati sa bolovanja, ali traume ostaju. U situaciji kad ih je sve manje, kad ustaju vrlo rano, a ležu suviše kasno, neki imaju i dvokratno radno vreme, dragoceni su i svaka svađa, a kamoli napad, može biti pogubna. Izlaz jeste sveprisutni video-nadzor i stroge kazne za napadače, ali ako se izreknu i naplate bez zastarevanja.

Autor: