AKTUELNO

Automobil nije jeftina zanimacija, i zahteva mnogo ulaganja, te ne čudi što vozači tu i tamo pokušavaju da uštede koji dinar. Jedna od stavki na kojima većina redovno "pokušava da uštedi" su zimske gume.

Tačno je da su zakonski obavezne od 1. novembra do 1. aprila, ali samo ako se na putu nalazi sneg, led ili poledica, ali iako to tehnički znači da možete da se prošvervujete još neko vreme sa letnjim gumama, zapravo pravite veliku i neretko kobnu grešku.

Vozači ovih 8 grešaka i dalje uporno prave.

1. "Zimske gume mi nisu potrebne ako nema snega i poledice"

Nije baš tako jednostavno! Kod zimskih guma nije reč samo o dubljem profilu i drugačijoj šari, već i o smeši koja je prilagođena niskim temperaturama, što znači da se neće suviše stvrdnuti i izgubiti svoje prijanjajuće karakteristike. Ne zaboravite da poledica može da se stvori iznenada, pogotovo tokom ovih prelaznih perioda. Jednostavno, čak i ako letnje gume imaju zadovoljavajuću šaru, dovoljna je jedna lagana susnežica da ih pretvori u sanke.

2. "Samo da prezimim, daj što jeftinije"

Foto: Pixabay.com

Jeste, motorni ljubimci su skupi, a cene su odavno previsoke. Međutim, ušteda u ovom slučaju kasnije može duplo da vas košta. Zato nije na odmet istražiti pre kupovine, raspitati se i eventualno pogledati neke testove na specijalizovanim sajtovima ili u časopisima i biti oprezan sa informacijama dobijenim od neproverenih proizvođača.

3. Kupovina polovnih guma

Kod polovnih guma slika nije uvek relevantna za to u kakvom su zapravo stanju i koliko su kilometara prešle. Neke mane se ne mogu videti golim okom, pa čak ni prilikom montaže i balansiranja, kao što su oštećena unutrašnja noseća struktura nakon udarca ili prebrzog penjanja na ivičnjak. Takođe, dubina šare nije pokazatelj pređene kilometraže. Gazeći sloj gume troši se različitom brzinom u zavisnosti od stila i uslova vožnje, pa je nova guma uvek bolja opcija.

4. Kvalitet procenjuju na osnovu šare

Većina vozača ima naviku da procenjuje gume na osnovu dubine šare i da li može da "kopa" po snegu. Danas su performanse guma svakako naprednije pa je uvek bolja opcija raspitati se na više strana.

Foto: Pixabay.com

5. Ne vide da kupovina zimskih guma štedi letnje

Sa zimskim gumama ste bezbedniji i smanjujete mogućnost da dođe do udesa. Ukoliko izazovete udes, čak i blaži, sledeće godine će vam biti skuplje obavezno osiguranje.

Zimske gume čuvaju alu felne, ali i letnje gume od nagrizanja soli i rizle kojima se put posipa, ali i od rupa koje se, kao po difoltu, javljaju u zimskom periodu, a upravo su zimske gume, odnosno viši profil otpornije na oštećenja u ovim slučajevima.

6. Odlažu kupovinu novih guma dok se dubina šare na starima ne spusti na zakonski minimum

Zakon kaže da je minimalna dubina šare 4 mm, ali najgore što možete da uradite je da pustite da se gume ovoliko istroše, jer nije u pitanju samo šara već i da guma vremenom gubi karakteristike koje su presudne za sigurnu vožnju.

7. Kupuju gume pogrešnih dimenzija zato što su jeftinije

Činjenica jeste da na jedne felne mogu da se montiraju gume različitih dimenzija. Međutim, pojedini vozači koriste ovu opciju kako bi uštedeli na ceni. Istina je da ovim činom direktno utičete na bezbednost na putu.

Kada je reč o širini guma, postoje standardi po pitanju kompatibilnosti širine felne i širine gume. Ukoliko malo odstupite od toga, nije probem, ali ako preterate, mogu da se jave negativni efekti u vidu lošije upravljivosti, stabilnosti i udobnosti. Kada je reč o visini profila gume – savetuje se da razlika ukupnog prečnika točka (spoljašnji prečnik gume) ne bude veća od 3%.

8. Kupuju kvalitetnije gume za prednje točkove, dok stare i istrošene stavljaju pozadi

Kvalitet guma mora biti jednak na svim točkovima. Primera radi, kod skretnja, pogotovo prilikom poledice na putu, veća je opasnost da "pobegne" zadnji kraj, pa situacija nije naivna ni kod kočenja. Ovo je bitno i kada je suv asfalt.