Ovom prilikom premijerno je predstavljen deo slika iz zbirke Muzeja, sakupljene na likovnim kolonijama u prethodne tri godine, u organizaciji Narodnog muzeja Veliko Gradište.
“U Velikom Gradištu postoje tri tajna mesta, jedno je ulica popustljivosti sentimentalnim osećanjima, drugo mesto je kuća u koju je dolazila Milena i treće, mala hidrocentra na reci Pek. Kda se umore od postojećeg života, Gradištanci odu na ova tajna mesta, otvore vrata na dnu dvorišta i zauvek odu. Dva autora koja su zastupljena na ovoj izložbi, koja se premijerno večeras pokazuje kao deo muzejske zbirke, nisu više sa nama – Radojka Samardžija i Kemal Ramujkić. Nadamo se da će 12 izložbi godišnje, 120 izložbi za deset godina, omogućiti da ovo mesto, Galerija savremene umetnosti, ako ne postane tajno, ono bar kultno mesto, u kome će generacije imati jedan poseban čin viđenja, koje je fenomen sam po sebi i koji prevazilazi mišljenje, jer gledanje je stav koji je oslobođen bilo kakvog osuđivanja.“, poručio je direktor Muzeja mr Dragan Bogičić, zahvalivši Ministarstvu kulture i informisanja na nesebičnoj podršci kao i lokalnoj samoupravi koja je, kako je rekao, ovom prilikom pokazala da sprovodi u delo princip decentralizacije kulture u Republici Srbiji.
Izložbu je otvorito pomoćnik ministra kulture i informisanja Radovan Jokić, prenevši pozdrave potpredsednice Vlade i ministarke Maje Gojković čije ministarstvo je finansiralo obnovu ovog kultnog prostora.
“Dobra je prilika i lep gest Ministarstva da učestvuje u ovakvim, mogu slobodno da kažem “dobrim zahtevima“, rekao je Jokić. On je dodao i da je, nakon tridesetogodišnje priče o decentralizaciji u Srbiji, projektom “Gradovi u fokusu“ kojim je i ova galerija realizovana, ona postala realna i da je građani osećaju, a naročito oni koji žele da imaju kultlurne prostore, da i njihova deca mogu da žive pod kapom kulture, da se razvijaju, razvijaju svoju sredinu, budu bolji i oni i njihov grad.
Otvaranje Galerije i ulaganje u kulturu ovog mesta podržalo je i rukovodstvo opštine na čelu sa predsednikom Draganom Milićem.
Autor: