AKTUELNO

Ilegalni taksisti, tačnije fizička lica koja se lažno predstavljaju kao taksi prevoznici, višedeceniski su problem na mnogim lokacijama u Beogradu, a na aerodromu ponajviše. U to da oni nesmetano ulaze na aerodrom i nude ilegalne usluge prevoza uverila se i ekipa "Blica", na očigled svih prisutnih, pa tako i osoblja aerodroma.

Sa pitanjima o ovom slučaju, ali i o taksistima koji rade mimo taksi udruženja, a neretko bez uključivanja taksimetra, obratili smo se nadležnim institucijama, a sudeći prema odgovoirma koje smo dobili, svi samo gledju kako će ovaj problem da prebace na drugoga.

Vozila se oduzimaju, a oni su i dalje tu

Prema saopštenju Komunalne milicije, "patrole svakodnevno postupaju na teritoriji Beograda, vrše kontrolu prevoznika i preduzimaju mere iz okvira svoje nadležnosti prema svim licima koja ne obavljaju delatnost u skladu sa propisima".

"Ukoliko u vršenju kontrole komunalni milicionar utvrdi da taksi prevoz obavlja pravno lice, preduzetnik ili fizičko lice koje nema odobrenje, dužan je i ovlašćen da privremeno oduzme vozilo, sačini zapisnik o utvrđenom činjeničnom stanju, izda potvrdu o oduzetom vozilu i bez odlaganja zapisnik i potvrdu dostavi gradskoj upravi, odnosno upravi nadležnoj za inspekcijske poslove u oblasti saobraćaja", navodi se u saopštenju Komunalna policije dostavljene Blicu.

Prema njihovim rečima, tokom 2019. godine, oduzeto je oko 140 vozila kojima su fizička lica ilegalno pružala usluge prevoza putnika, a u poslednja tri meseca oduzeto je oko 10 vozila.

Nezvanično, ekipi "Blica" je napomenuto i da je za aerodrom zaduženo privatno obezbeđenje, te bi njihovo delovanje trebalo da spreči prisustvo lažnih taksista na njihovoj teritoriji.

Bezbednost u rukama aerodroma

Ovaj višedecenijski problem donekle je bio rešen dok je funkcionisao šalter gde su putnici mogli da uzmu vaučer za vožnju taksijem po fiksnoj tarifi i kada je komunalna policija dežurala ispred dolaznih terminala.

Od uvođenja vanrednog stanja, taj šalter i vaučeri su ukinuti, a taksistima je zakonom propisano da vožnje naplaćuju prema taksimetru po važećem cenovniku predviđenom Rešenjem o ekonomski najnižoj ceni po kojoj se auto-taksi prevoz putnika mora obavljati na teritoriji grada Beograda.

Međutim, to važi za legalne taksiste, dok ovi van sistema nikakva pravila ne poštuju.

Iz Sekretarijata za javni prevoz saopšteno nam je da su na njihovu inicijativu održavani sastanci sa rukovodstvom aerodroma "kako bi se omogućio neometan rad na poslovima izdavanja potvrda o fiksnoj ceni prevoza".

Oni su naglasili da je rukovodstvo aerodroma, odnosno kompanija "Vinci airports" koncesijom preuzela vođenje aerodroma na period od 25 godina, počev od decembra 2018. godine.

Kako kažu, tema sastanaka je bilo "obezbeđenje sigurnog radnog okruženja za službenike koji su angažovani na poslovima izdavanja potvrda o fiksnoj ceni prevoza".

Tom prilikom rukovodstvo aerodroma „Nikola Tesla“ u Beogradu je predstavnicima Sekretarijata za javni prevoz, kako kažu, obećalo da će kroz javnu nabavku obezbediti objekat, odnosno, kiosk za lica koja rade na izdavanju potvrda o fiksnim cenama taksi prevoza, odnosno vaučera.

Pored navedenog, tvrde da je tema bila i angažovanje aerodromskih radnika koji bi obavljali te poslove.

"Zahvaljujemo na interesovanju"

No iz priloženog vidimo da do postizanja dovovora nije došlo. I dok nadležne javne službe indirektno ukazuju da je za ilegalne radnje na aerodromu "Nikola Tesla" odgovorna kompanija Vinci u čijem je zakupu, kao i obezbeđenje angažovano od strane te kompanije, njihov odgovor je bio vrlo kratak.

"Zavaljujemo na interesovanju. Intenzivno radimo na rešavanju ovog pitanja sa nadležnim državnim institucijama", glasio je odgovor na pitanje da li se obezbeđenje bavi ovim problemom i na koji način, uz zahtev o iznošenju stava kompanije i rešenja koje nude.

O radu pojedninih registrovanih taksista, koji iako je zakonom određeno, ne uključuju taksimetar, nadležni nemaju odgovore.

Dok mnogi žmure pred problemom koji kalja obraz ove struke i čitavog grada, taksisiti koji pošteno obavljaju svoju delatnost izbegavaju stajanje na aerodromu, jer kako kažu, ne stižu na red i uvek im je sigurnije da na ovu lokaciju dođu po pozivu.

Kako ih prepoznati

Kako smo već pisali, nelegalni prevoznici, prakitčno fizička lica bez ikakve taksi oznake, bukvalno vrbuju putnike na aerodromu. Ne prezajući ni od koga, traže 50 evra (5.900 dinara) za vožnju do centra, koja je prema fiksnim tarifama koje su postojale do početka pandemije iznosila 1.800 dinara.

Njihova vozila su uvek dalje parkirana, jer ulazu mogu prići samo registrovani taksisti, ali uvek ih je tu nekoliko da "pripomognu" oko nošenja kofera. Tako zapravo kreće "vrbovanje" neupućenih putnika, najčešće stranaca.

One koje u širokom luku treba da zaobilazite da ne biste papreno platili svoju vožnju, dakle, čekaju putnike na dolaznim terminalima unutar zgrade i odmah ispred nje, dok su im vozila parkirana dalje, na parkinzima. Često imaju taksi oznake na krovu, ali na tablicama nemaju registraciju koja se završava sa TX, što je oznaka za registrovano taksi vozilo.

Neretko se dešava da voze i bez ikakve taksi oznake na krovu.

A ono što je zapravo njihovo glavno obeležje jeste - navalentnost, odnosno to što oni prilaze putnicima i nude im da im ponesu kofer i povezu.

Autor:

#Taksisti