Ruski kosmonauti Sergej Kud Sverčkov i Anastasija Stepanova danas će svečano zatvoriti izložbu "Srpska i Ruska filatelija u kosmosu" koji je Pošta organizovala povodom 60 godina od kada je prvi čovek odleteo u svemir.

Zoran Đorđević, VD direktor Javnog preduzeća "Pošta Srbije", ističe da su kosmonauti organizovali humanitarnu organizaciju, gde deca obolela od raka crtaju i pišu svoje želje, koje će kasnije otići u svemir.

Kako Đorđević otkriva, biće dostavljena ideja da jednog dana, neko od naših ljudi, koji su zdravi, obrazovani, koji imaju zanimanja koja su poželjna kao važan preduslov, možda jednog dana odu na Mesec ili Mars. On ističe da bi obuka bila u Rusiji, koja bi, kako otkriva trajala oko godinu dana, sa svim potrebnim simulacijama.

- Ja bih voleo da ovo bude samo prvi korak, i da Srbin konačno kroči na Mesec - dodao je Đorđević.

Foto: TV Pink Printscreen

- Jedno odelo koje je kod nas u centru jeste i bilo u svemiru. Mi smo želeli da napravimo presedan da odelo dođe u Srbiju. Imao sam i podršku predsednika, koji ih je odmah ugostio. Tako je počelo sve to, imali smo i radionice sa decom - otkrio je Đorđević.

Kako dodaje, kosmonauti su oduševljeni Beogradom, gde je otkrio da su imali želju i da srpska zastava ode u svemir, što se i dogodilo, a koja je, kasnije poklonjena predsedniku Srbije.

- Kod Patrijarha smo se dogovorili, da kada Aleksandra ode na Mars, ponese našu ikonu, koju će odrediti Patrijarh, i koja će ostati na Marsu - dodao je Đorđević.

Foto: TV Pink Printscreen

Govoreći o pripremama, kada astronauti napuštaju Zemlju, Stepanova napominje da je izolacija ključni preduslov, nalik na karantin za vreme koronavirusa.

- Srbija mi se veoma dopada, posebno kada smo posetili Univerzitet u Novom Sadu, nigde nisam videla tako topao odziv kao kod studenata - rekla je Stepanova.

- Vreme teče brzo, jer imamo tačan raspored po minuti. Šest meseci je proletelo kao da je jedna nedelja - objansila je Stepanova.

Sverčkov napominje da pripreme počinju godinu dana pre samog odlaska, a kako dodaje na zamlju su došli u aprilu, a u oktobru su je napustili.

Foto: TV Pink Printscreen

- Radni dan počinje u osam ujutro, i traje 12 sati, uključujući dva sata za fizičke vežbe, i sat vremena za ručak, a sve ostalo su naučni eksperimenti - otkrio je Sverčkov.

Alona Kuzmenko, predstavnica dobrotvorne organizacije UNITY, govoreći o humanitarnoj organizaciji za decu obolelu od raka, napominje da ta deca ne samo da maštaju o kosmosu, nego sada imaju priliku da kosmos dolazi do njih. Kako ističe, jedan dečak je bio inspirisan Sergejom, koji mu je čak pomogao oko crteža, dodajući da će to zasigurno biti jedna od najlepših uspomena pomenutog dečaka.

- Odlučili smo da napravimo raketu sa puno crteža, i dečijih želja, gde se nalaze i crteži dece iz Srbije - dodala je Kuzmenko.