Nameru gradskih čelnika podržavaju roditelji.
Maloletnici ne borave u barovima posle nekog vremena u većini gradova sveta, a da bi to funkcionisalo kod nas, mora se omogućiti obezbeđenju u tim objektima da gostima traže ličnu kartu, izjavio je gradski menadžer Goran Vesić.
- Na tome radim zajedno sa ministrima Nebojšom Stefanovićem i Rasimom Ljajićem, a tu odluku pozdraviće svi roditelji, pa i mladi kada sazru - rekao je Vesić.
Najavljujući novu liniju gradskog prevoza do robne kuće "Ikea", Vesić je rekao da će kretati sa Bežanijske kose, a da će vozila ići na svakih 20 minuta trasom: Bežanijska kosa - Srđana Aleksića - Nedeljka Gvozdenovića - Dr Huga Klajna - Marka Čelebonovića - Nikole Dobrovića - Tošin bunar - Bulevar Zorana Đinđića -Španskih boraca - Bulevar Arsenija Čarnojevića - Gazela - Bulevar Franša Deperea - Stefana Prvovenčanog - autoput - petlja kod Tranšpeda - interna saobraćajnica - "Ikea".
Vesić ističe da je "Ikea" poseban primer kako treba privlačiti investicije, i da je, ta kompanija, umesto da plati naknadu za gradsko građevinsko zemljište, dobila mogućnost da investira u infrastrukturu, te je tako, umesto šest miliona evra, uložila deset miliona. Gradski menadžer najavio je dolazak još jedne velike kompanije na prostor pored "Ikee".
Govoreći o upornom poređenju našeg glavnog grada sa Barselonom, Vesić kaže da su Barselonu krajem prošlog veka sređivali istim redom kao i Beograd, te da su najpre sa obale izmestili svu industriju, uredili je i iskoristili, "dok mi sada silazimo na reke". Zatim, objašnjava Vesić, napravili su pešačke zone, obnovili fasade i izradili plan muzeja.
- Kod nas bi Muzej grada mogao da počne da se gradi krajem 2018, dok Republika završava Narodni i Muzej savremene umetnosti, dok bi kompletna pešačka zona mogla bi da bude završena 2020 - rekao je Vesić.
TRAMVAJ ĆE IĆI KROZ ULICU KRALJA MILANA
Budući da Barselona ipak ima metro u centru grada, Vesić kaže da postoji način da se to u Beogradu nadoknadi uvođenjem tramvaja kroz ulicu Kralja Milana, a ta linija išla bi od Slavije, preko Trga republike, zatim kroz planiranu Ulicu kulture - Vasinu, preko Studentskog trga i onda levo i desno - Pariskom i Tadeuša Košćuška.
To znači da ne odustajemo od metroa, naprotiv. Uveren sam da bi gradnja mogla da počne za dve, tri godine", rekao je Vesić.
On je mišljenja da bi iz Katalonije mogla da se primene rešenja za podzemni parking u jednom nivou, kakvi postoje ispod velikih bulevara u Barseloni.
Takav bi sledeće godine mogao da nikne u ulici Kneza Miloša, smatra gradski menadžer i kaže da je procena da bi ispod kolovoza moglo da se napravi oko 400 parking mesta, odnosno duplo više nego što ih je sada na trotoarima.
- Isto ćemo jednog dana uraditi sa Bulevarom kralja Aleksandra, Njegoševom, Takovskom, Cara Dušana. Za te projekte finansijska konstrukcija može da se zatvori jer ćemo, po ugledu na Barselonu, građanima ponuditi zakup parking mesta na 30 godina za oko 20.000 evra, koliko bi ih manje- više koštalo i da tri decenije zakupljuju garažu - rekao je Vesić.
PREMEŠTANJE STAROG SAVSKOG MOSTA
Govoreći o mogućnosti da Stari Savski most bude negde premešten, on je otkrio da je jedna od ideja da se postavi između novobeogradskih blokova i Ade Ciganlije, mada bi u tom slučaju, kako kaže, morao da se produži.
- Opet, možda ga prebacimo na Lido ili ostavimo u centru grada. Bez obzira na to, mislim da bi u skorije vreme trebalo da se napravi pešačko-biciklistički most između blokova i Ade Ciganlije. U planu su i most sa pasarelom od Kalemegdana do Betonhale i gondola Ušće - Kalemegdan - kaže gradski menadžer i dodaje da Beograd mora stalno da se ulepšava, jer živi od turizma - najbrže rastuće privredne grane.
Pročitajte još: Ja sam gradonačelnik Beograda, ne bavim se spekulacijama
Saobraćajci u belim uniformama pored nove fontane, kako kaže Vesić, nisu njegova, već ideja ministra unutrašnjih poslova Nebojše Stefanovića, odnosno "doprinos MUP-a ulepšavanju grada".
Vesić je istakao da ovoj gradskoj vlasti mandat ističe u martu iduće godine, te da o datumu izbora ne odlučuje Skupština grada, kao i da je drugi put u politici, u kojoj se "nikada ne zna koliko ćete dugo biti".
- Sada sam u prilici da nešto uradim za ovaj predivan grad i trudim se da je iskoristim. Suština je da volim ovaj posao i volim Beograd - zaključio je Vesić.