AKTUELNO

Koliko su srpski turisti postali "vredna roba" pokazuju i nedavni primeri kada su se u našoj javnosti o raznoraznim pravilima za letovanje u jednoj od omiljenih destinacija Srba, u Grčkoj.

Od toga da će turisti morati da se prijavljuju gde i kakko idu, da moraju da rezevrišu ležaljke a ispostavilo se da je to najobičnija obmana, koju, očigledno, plasiraju oni koji bi iz ovih ili onih razloga da pokvare turističku sezonu u zemlji Helena.

Foto: Unsplash.com

Tako je, na primer, objavljeno i plasirano u pojedinim medijima u Srbiji da će svako ko ode u Grčku i poželi da rezerviše ležaljku i suncobran na nekoj od plaža, morao to da učini isključivo putem SMS poruke. To, naravno, nema veze s istinom, potvrđeno je u zvaničnim grčkim institucijama i turističkoj organizaciji te zemlje.

Kako se čini, jedini cilj ove prljave kampanje jeste da se ljudi zaplaše i, umesto Grčke, najomiljenije destinacije za naše turiste izaberu neku drugu državu.

Slanje poruka kako bi se rezervisale ležaljke na plažama, nasumična testiranja, minimalna zainteresovanost i abnormalno visoke cene samo su neke od lažnih vesti koje se sreću u medijima poslednjih dana kada se govori o Grčkoj.

Foto: Unsplash.com

Sve ovo, navode u turističkim agencijama, krajnje negativno utiče na klijente koji bi leto želeli da provedu na grčkim plažama. Posledice ovakvih vesti su nesagledive, ne samo po grčke domaćine i hotele već, pre svega, po srpske turističke agencije, i vode samo ka jednom cilju, a to je potpuno uništenje jedne branše koja u našoj zemlji zapošljava veliki broj ljudi. Kome je to u interesu, može samo da se pretpostavi.

Uporedo s kampanjom protiv Grčke, situacija na nekim drugim morskim destinacijama predstavlja se maltene kao idealna iako je mnogo gora nego u Grčkoj. To se, ponajviše.

Foto: Unsplash.com

Tako, recimo, iako je trenutno cilj da se što više građana vakciniše, oni koji se zalažu da Albanija postane popularna turistička destinacija kod Srba, u prvi plan ističu to da za letovanje u Albaniji nije potrebna potvrda o vakcinaciji, kao ni negativan PCR test. Ovakva reklama apsolutni je mamac za one koji žele na letovanje, ne žele da se vakcinišu, a neće ni da plaćaju PCR testove, pa im Albanija dođe kao idealno rešenje. Ovakvim marketingom, koji u sebi sadrži antipropagandu vakcinacije, neki očigledno žele na postignu ličnu korist, ne mareći za trajnije posledice.

Sve ovo radi se samo s jednim ciljem, a to je da se letovanje u Grčkoj baci u poslednji plan, s obzirom na to da je ta zemlja poslednjih godina ubedljivo najčešće birana destinacija kad su u pitanju naši turisti.