AKTUELNO

Pandemija koronavirusa uticala je na funkcionisanje celokupnog bankarskog sistema, pa su zbog toga pojedini bankari podigli cene svojih usluga, a redovi ispred banaka slika su koju svakodnevno viđamo.

Dejan Gavrilović iz Efektive, udruženja bankarskih klijenata, kaže da je nelogično da bankarske usluge sada poskupljuju.

- Skoro sam imao duel sa gospodinom Vasićem, generalnim sekretarom Udruženja banaka Srbije, gde sam čak pokušao da “opravdam” padom kreditne aktivnosti, međutim, on me je odmah demantovao i rekao da su banke čak i zabeležile rast kreditne aktivnosti. Tek u ovom slučaju nema logike za povećanje naknada – kaže Gavrilović za TV Vesti.

Foto: TV Vesti

Podseća da smo imali tri moratorijuma koje je donela Narodna banka Srbije, a banke su ih prihvatile.

- Prepoznat je, dakle, problem u otplati kredita zbog pandemije, klijentima je ponuđeno odlaganje obaveza, a onda na sve to banke povećaju naknade (trošak održavanja računa, transakcija, eBanking…). Ovo je nelogično i neprimereno, posebno u ovoj situaciji – kaže Gavrilović.

Građani su, kaže, ogorčeni, a o tome govore i brojni komentari na društvenim mrežama i rezultati anketa.

- Pogrešan je momenat za poskupljenja, kriza i dalje traje, moratorijumi samo što su završeni, a banke su reagovale na potpuno pogrešan način – kaže Gavrilović.

Na pitanje da li sa povećanjem cena naknade ima masovan prelazak na eBanking, Gavrilović kaže:

- Kada se eBanking uvodio, banke su klijentima govorile o njegovim dobrim stranama, o činjenici da se transakcije i plaćanja mogu izvršiti od kuće, da se njima time smanjuje trošak radne snage, a da je za klijente ova usluga besplatna. U jednom trenutku, kada je eBanking zaživeo, onda su banke došle do saznanja da, ako imaju recimo 10.000 korisnika i uvedu im određenu cifru za plaćanje, imaće lepu zaradu – kaže Gavrilović.

Foto: TV Vesti

Na ovaj način, kako dodaje, argument “imamo manje troška za radnu snagu, a vama je usluga besplatna” pada u vodu.

Ističe da klijent, plaćajući online, praktično ne radi ništa (klijent sam popunjava nalog za plaćanje i vrši tranakcije i plaćanja) što zahteva da mu usluga bude naplaćena. Isto je, kaže, i sa održavanjem računa, bez obzira da li se on koristi, da li na njemu ima ili nema novca.

- Danas smo objavili da, po zvaničnoj statistici, u Srbiji ima oko 2.200.000 zaposlenih i neka svako od njih ima po jedan račun – banke zarade pola miliona dinara mesečno – kaže Gavrilović.

Kada dođe do promene cenovnika, kaže Gavrilović, “pregovaranje”sa šalterskim službenicima u banci neće dati rezultate, a “pretnjama” klijentada će promeniti banku takođe se ništa postići jer se banke toga ne boje.

-Srećom, i dalje postoje banke koje su jeftinije od drugih. Da li će izbora bitina dalje, ostaje da vidimo – kaže Gavrilović. 

TV VESTI GLEDAJTE KOD SVIH KABLOVSKIH OPERATERA U REGIONU!

mts - 111 / 794, Supernova - 011, SBB - 023, EON - 023, Total TV - 037, SatTrakt - 011, Orion - 018, Pošta net - 110

Pratite "TV Vesti" i na društvenim mrežama: Instagram Youtube!

#Dejan Gavrilović

#TV Vesti