AKTUELNO

Zašto koristimo sigurnosni pojas? Odgovor je prilično jednostavan, zato što može da nam sačuva život. Ipak, ne koriste svi vozači i suvozači u Srbiji sigurnosne pojaseve...

U prethodnih nekoliko godina svest naših građana, učesnika u saobraćaju, se popravlja, izjavio je za TV Vesti major Saobraćajne policije Vladimir Vida. Kaže da je sve više onih koji poštuju propise, koriste sigurnosni pojas i prevoze decu na odgovarajući način.

Foto: TV Vesti

Međutim, i dalje su poražavajuće činjenice da se tek peti građanin vezuje na zadnjem sedištu. Kaže da je pokrenuta akcija iz dva dela: prvi deo akcije, koja je sprovedena prethodne nedelje, podrazumevao je preventivu – apel putem medija o važnosti korišćenja sigurnosnih pojasa i bezbednosnih sistema za decu.

Ove nedelje usledio je represivni deo akcije, koji podrazumeva saobraćajnu policiju više na terenu i češću kontrolu onih koji ne poštuju propise.

- Najviše se može postići prevencijom, kada roditelji treba da shvate rizike i posledice nepropisnog prevoza dece. Svaki dečji život je dragocen – kaže Vida za TV Vesti.

Foto: TV Vesti

V. D. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić kaže da se, nažalost, prethodnih godina promenio način stradanja dece.

- Za razliku od nekog prethodnog perioda kada su deca najčešće stradala kao pešaci, i to svojom greškom, u poslednje vreme 60 odsto dece nam smrtno strada u vozilima, kao putnici, i to ne svojom decom, već greškom roditelja koji ih nisu pravilno prevozili – kaže Pešić.

Dodaje da je 2013. godine sprovedeno istraživanje, a kao rezultat pokazalo se da 32 odsto roditelja decu prevozi u sedištima za decu. Danas taj procenat iznosi 62.

- Tada je bilo poražavajuće što je 90 odsto roditelja, od ovih 32 odsto, sedišta koristilo na neispravan način – kaže Pešić za TV Vesti.

Foto: TV Vesti

Cilj je, kaže, da se za nekoliko godina maksimalno podigne svest i da upotreba sedišta bude u više od 90 odsto slučajeva. Važno je, kaže, edukovati vozače i putnike.

- Ako dođe do nezgode, bezbednosni sistemi nam spasavaju život – kaže Pešić i dodaje:

Ako nemamo vezan pojas, a znamo da, da bi se vazdušni vazduh aktivirao za prvih 30 milisekundi, javlja se pritisak od 300-350 bara. Da ilustrujem, u automobilskoj gumi je pritisak od 2 bara. Dakle, kada dođe do sudara, naše telo naglo kreće napred i nailazi na pritisak od 300-350 bara. U ovim uslovima puca vratni deo. Funkcija pojasa je da vratni deo zadrži, a telo naleže na vazdušni jastuk. Umesto da vazdušni jastuk udari u nas i povredi nas, na njega naležemo kada smo vezani, a pojas nas vraća unazad – objašnjava Pešić.

TV VESTI GLEDAJTE KOD SVIH KABLOVSKIH OPERATERA U REGIONU!

mts - 111 / 794, Supernova - 011, SBB - 023, EON - 023, Total TV - 037, SatTrakt - 011, Orion - 018, Pošta net - 110

Pratite "TV Vesti" i na društvenim mrežama: Instagram i Youtube!

#TV Vesti