AKTUELNO

Nakon paušalnih ocena iznetih na pojedinim potralima, koje su potom i mediji preneli, Uprava carina radi istinitog informisanja javnosti dostavlja detaljno objašnjenje o postupanju sa poštanskim pošiljkama.

Što se tiče navoda da pošiljke male vrednosti ''masovno nestaju'', naglašavamo da eventualno može biti reči o njihovom kašnjenju usled obustave avio saobraćaja na samom početku pandemije korona virusa. Transport je tada bio u prekidu, što je izazvalo kašnjenja dela međunarodnih pošiljaka u trajanju od oko tri meseca. Tako se dešavalo da deo pošiljaka poslatih iz Kine u februaru i martu do Srbije dođe u junu i julu, navodi se u saopštenju Uprave carina.

Ponekad se dešava da nam se građani obrate sa žalbom da se u pošiljkama ne nalazi uvek ona roba koju su očekivali, te da sumnjaju da je neko „prisvojio“ jedan deo sadržaja. S tim u vezi, treba reći da pakete komisijski otvaraju poštanski i carinski službenici, u prostorijama koja su 24 časa kompletno pokrivene video nadzorom. 

Pritom treba imati u vidu da se za evidenciju i pretragu statusa registrovanih poštanskih pošiljaka koristi univerzalna međunarodna poštanska aplikacija Svetskog poštanskog saveza, dodaje se u saopštenju.

Ukazujemo da se poštanske i ekspresne pošiljke, sve  vreme, od prijema do uručenja, uvek nalaze isključivo u prostoru JP Pošta Srbije ili prostorijama operatora, u koje carinski službenici nemaju pravo samostalnog pristupa.

Poštanski službenik cariniku podnosi na uvid sadržaj paketa, radi uzimanja svih podataka potrebnih za carinjenje robe, nakon čega se sadržaj najčešće vraća u istu ambalažu, osim u slučajevima kada je neophodna nova. Sve se ovo čini tako da ne dođe do vidne povrede omota, ili sadržine pošiljke. 

Paketi se obavezno obezbeđuju unakrsnim povezivanjem kanapa, na čijim krajevima se stavlja poštanska plomba. U slučaju da pošiljka podleže naplati carinskih dažbina na pošiljku se stavlja nalepnica „OCARINjENO'', a ukoliko ne podleže, nalepnica „OSLOBOĐENO OD PLAĆANjA CARINE“. 

Svi paketi koji sadrže robu koja podleže carinskoj kontroli i/ili naplati dažbina se otvaraju, a kontroli, odnosno otvaranju paketa, može prisustvovati i primalac pošiljke ili osoba koju je za to ovlastio, stoji u saopštenju.

Carinik vrši uvid u sadržaj paketa i poredi ga sa pratećom dokumentacijom, a da pritom ni u jednom trenutku nije sam.

 Kako se iz svega navedenog lako može zaključiti koju vrstu kontakta carinski službenik ima sa pristiglom poštanskom pošiljkom i njenim sadržajem, a imajući u vidu da se carinski propisi nisu menjali, jasno je da postupanje carinskog organa ni u kom slučaju ne može biti uzrok povećanih troškova dopreme.

#Uprava carina

#saopštenje