Mnogi se pitaju šta je sa aranžmanima za leto, hoće li se situacija sa koronavirusom u svetu primiriti i da li će moći da otputuju na zaslužene odmore - evo odgovora.
Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije JUTA (YUTA) Aleksandar Seničić izjavio je nakon uvođenja vanrednog stanja da je to udruženje odlučilo da do 15. maja otkaže sve turističke aranžmane za inostranstvo.
Seničić je rekao da se aranžmani otkazuju zbog vanredne situacije u Srbiji, ali i otežanih uslova putovanja u čitavom svetu, izazvanih epidemijom korona virusa. On je tada objasnio da građani mogu da se obrate turističkim agencijama kod kojih su uplatili aranžmane, kako bi se dogovorili o načinu kompenzacije.
Mnogi se danas pitaju šta je sa aranžmanima za leto, hoće li se situacija sa koronavirusom u svetu primiriti i da li će moći da otputuju na zaslužene odmore.
Seničić je, odgovarajući na ovo pitanje jutros na TV Pink, izjavio da treba znati da ne postoje razlozi za otkazivanje letnjih aranžmana. Podseća da je vanredno stanje, da posla za turističke agencije nema, ali da građani ne treba da paniče i otkazuju aranžmane.
- Mi se svi nadamo da će ovo do leta stati, a ako tako i ne bude, objasnićemo šta će se desiti – kaže Seničić.
Kaže i da je nezahvalno bilo šta prognozirati, ali da ljudi moraju prihvatiti da su na delu vanredne okolnosti.
- Do početka maja imaćemo bolju sliku stanja, očekujte i naše novo saopštenje koje će biti distribuirano kroz sve turističke agencije, a očekujemo i pomoć države za realizaciju vrednosnih vaučera u zamenu za uplaćen novac, što cela Evropa već praktikuje – kaže Seničić.
Mere pomoći za turistički sektor su, ističe, neophodne, jer je egzistencija pojedinih kompanija ugrožena.
Kompenzacija za otkazane aranžmane
Kada je reč o otkazanim aranžmanima, Seničić kaže da je normalno da putnici očekuju vrstu kompenzacije, te da su agencije uspele da velikom broju ljudi vrate novac.
- To je tako uglavnom samo za aranžmane koji je trebalo da se realizuju u martu, međutim sada je zamro povraćaj od avio-kompanija i hotelijera, dakle, mi na taj novac više ne možemo računati. S druge strane, možemo da računamo na predlog kako da na drugi način bude iskorišćen već uplaćeni novac – kaže Seničić.
Objašnjava i da su mogućnosti sledeće: potpuni povrat novca, odnosno kompenzacija putnicima ili odloženo korišćenje usluga.
- S obzirom na to da novca za povrat nema, ova druga opcija više odgovara i 99 odsto kompanija u turizmu funkcioniše na ovaj način – kaže Seničić.