AKTUELNO

Tek od 2021. godine u Srbiji će stupiti na snagu zabrana uvoza euro 3 vozila, a razmišljaće se i o ukidanju uvoza euro 4. Sve ovo, kako ocenjuju sagovornici "Novog jutra" važno je kako bi Srbija pratila korak sa svetom, ali iznad svega da bi očuvala svoju prirodu koja je već počela da "pokazuje zube".

Pre deset dana Beograđani su mogli da vide vazduh koji udišu, a stručnjaci su kao glavnog zagađivača označili saobraćaj. Kako bi se problem umanjio, ministar ekologije Goran Trivan najavio je zabranu uvoza automobila sa evro 3 motorom i kao rok naznačio polovinu 2021. godine.

Prema istraživanju, zagađivače se ni ne isplati popravljati, budući da zamena neophodnih delova može dostići i polovinu vrednosti auta. Vlasnici zagađivača imaju još jednu muku – do 5. jula 2021. treba da ispune standard izduvnih gasova kako bi prošli tehnički pregled i uspeli da registruju svoje vozilo.

Foto: Tanjug/Filip Krainčanić

Goran Karadžić, direktor Stara planina rizorta, kaže da se zakon, pa samim tim i odluka o evro 3 motorima, moraju poštovati i dodaje da se na ovaj način radi na očuvanju pirode, ekologije, kao i klime koja u poslednje vreme pokazuje alarmantne promene. 

Kaže da se u državi inače jako puno radi, da su rezultati evidentni i da Srbija ide u korak sa svetom, pa tako i po pitanju motora i zagađenja. Ističe da predsednik Srbije, boreći se protiv “tastatura mafije” bira da ne radi po zakonu i ne hapsi ih, ali da je zakon o evro 3 motorima nešto što će sigurno biti ispoštovano.

Foto: TV Pink Printscreen

- Vučić dopušta šačici ljudi da blokira grad, smatrajući da je i njima predsednik i popuštajući im. Neverovatno je koliko strpljenja ima i koliko se suzdržava da ne primeni zakon. Ipak, kada je reč o očuvanju prirodne sredine, Srbija ide u korak sa svetom i tu ne treba da bude popuštanja – kaže Karadžić.

Ističe da treba živeti u saglasju sa prirodom, pa je važno posvetiti se ekologiji i očuvati je što je bolje moguće. 

Dragan Vujičić, novinar Večernjih novosti, kaže da će i on sam imati problem kada zakon bude stupio na snagu, budući da vozi automobi star čak 16 godina. Jasno je da su ovakvi automobili odavno ispunili svoju svrhu i završili svoj životni vek.

Foto: TV Pink Printscreen

Inače, skoro pola miliona automobila u Srbiji starije je od 20 godina i sama ta činjenica govori dosta o količini zagađenja i verovatno objašnjava zašto je Beograd pre dve nedelje bio svetski šampion po zagađenju vazduha.

#Automobil

#Dragan Vujičić

#Goran Karadžić

'