AKTUELNO

Naše obrazovanje se poslednjih godina u velikoj meri menja na bolje. Idemo ka tome da na naši učenici dobiju obrazovanje kao što ih imaju učenici u mnogo razvjenijim zemljama, rekao je za Pink.rs je direktor OŠ "Mića Stojković" Vladimir Bokić.

1. Danas se obeležava Dan prosvetnih radnika. Kažu da se ovo zanimanje ubraja među najhumanija zanimanja.

Tako je, Dan prosvetnih radnika proslavlja se u celom svetu, ali je u svim zemljama datum različit. Kod nas se datum vezuje za Vuka Karadžića i njegovo doprinos srpskom narodu.

Šta je škola, ako ne njeni đaci. Bez njih ona ne postoji. Oni su čarobnjaci koji na nas bacaju neku čudnu magiju, tako da i kada posustajemo, dovoljno je da spustimo pogled na njihove bistre i znanja gladne oči koje očekuju da tu budemo za njih, a mi ne možemo da ne odogovorimo njihovim zahtevima. U tome se ogleda naše zanimanje, profesija, i zato se i ubraja u najhumanija zanimanja.

2. Vodite pet školskih zgrada, koje se nalaze u prigradskom naselju Umčari. Da li smatrate da deca iz manjih mesta imaju, danas, jednake uslove i mogućnosti, kao i njihovi vršnjaci iz velikih gradova.

Foto: Pink.rs

OŠ „Mića Stojković” se nalazi u Umčarima i to je sedište škole. Naša škola ima i,područna odeljenja u Dražnju, Pudarcima, Kamendolu i Živkovcu. U područnim,odeljenjima nastava se odvija do petog razreda, a u sedištu osmoletka. Svako mesto ima svoj duh i tradiciju, pa u skladu sa tim i škola se razvija i realizuje svoje aktivnosti. Naša škola, ove školske godine, broji 468 učenika raspoređenih u 25 odeljenja. Ne možemo da se pohvalimo brojem učenika, jer je broj u opadanju, ali svakako da moram da napomenem da naša škola ide u korak sa svakom gradskom školom. Od četiri područna odeljenja, dva su nam kompletno rekonstruisana i renovirana, u čemu nam je pomoglo resorno ministarstvo, Gradski sekretarijat i GO Grocka. Trenutno rekonstruišemo toalet u područnom odeljenju i čekamo odgovor za rekonstrukciju školske zgrade u Živkovcu. 

Foto: Pink.rs

Naša škola je jedna od prvih u projektu elektronskog dnevnika, u Pilot projekat Obogaćena jednosmenska nastava. Takođe smo otvorili Učeničku zadrugu i trudimo se da uvedemo i đačke uniforme. I matična i sva područna odeljenja su pokrivena intrenetom, u matičnoj školi funkcioniše AMRES mreža, svaka učionica ima računar i televizor, a od septembra imamo i 10 digitalnih učionica. Trudimo se da budemo u korak sa vremenom. Nastavnici daju svoj maksimum, i smatram da naš svaki đak ima iste uslove za obrazovanje kao i đak u velikom gradu.

3. Kakvo je Vaše mišljenje o stanju u prosveti? Da li su prosvetni radnici dovoljno stimulisani?

Naše obrazovanje se poslednjih godina u velikoj meri menja na bolje. Idemo ka tome da na naši učenici dobiju obrazovanje kao što ih imaju učenici u mnogo razvjenijim zemljama. Upravo ono što naša mala škola čini da naši đaci iz Umčara, i okolnih mesta dobiju u odnosu na beogradske škole, to radi Ministarstvo sa našim obrazovanjem u odnosu na druge zemlje. Ništa ne može preko noći da se promeni, ali moramo da istrajemo i da se trudimo da svima u obrazovnom sistemu bude i prijatno i lepo i da svi imaju jednake mogućnosti za kvalitetno obrazovanje.

4. Vi ste se, u toku svog mandata, uz pomoć države potrudili da renovirate jednu od vaših škola.

Tako je. Naša matična škola u Umčarima, je novijeg datuma, pre tri godine obeležavali smo jubilej - 40 godina postojanja školske zgrade, ali su sve školske zgrade u područnim mestima priličn o stare i bila im je neophodna rekonstrukcija kako bi naši učenici imali jednake uslove kao i svi drugi učenici.

Celokupnu školsku zgradu u Dražnju rekonstrusali smo uz pomoć Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Sekretarijata za obrazovanje i dečju zaštitu. Škola je opremljena novim tehnološkim sredstvima, novim nameštajem, jednu učionicu smo pretvorili u malu gimnastičku salu. Ali to nije sve, uz pomoć GO Grocke i Sekretarijata renovirali smo i strau trošnu zgradu u Kamendolu. Zamenili prozore, okrečili, sredili kompletnu fasadu, ogradu, kupili nameštaj i obezbedili nove savremene tehnologije za realizaciju nastave.

Foto: Pink.rs

5. Da li imate nastavnike i učitelje koji putuju iz Beograda kako bi držali nastavu u prigradskim mestaima. Da li je teško naći prosvetnog radnika koji bi predavao u seoskoj školi?

Naša škola broji četrdeset nastavnika. Polovina tog broja je iz Beograda. Kolege putuju, redovni su i samim tim što su dugi niz godina u našoj školi, govori da im je ovde lepo. I ja, kao rukovodilac, redovno putujem iz Beograda i uživam u ovako prelepoj sredini. Ne bih znao da odgovorim na pitanje kada je najlepše, da li ranom zorom, kada naši đaci dolaze autobusom koji je organizovan za njih, od strane opštine, kada se rađa novi dan, kada se budi rano proleće ili kada zaveju veliki snegovi. Da li je lepše ući u toplu,,zagrejanu pećima, učionicu, gde se sudaraju prošlost i budućnost (pucketanje,peći i digitalna učionica) ili u matičnu školu koja ima prelepo veliko dvorište, gde vas čekaju vedra, nasmejana lica, vredne i dobre seoske dece.

Foto: Pink.rs

6. U vašoj školi ste uveli dosta inovacija kako biste ujedno pružili podršku kolegama ali i kako bi se deca što lepše osećala u školi?

U školi četvrtu godinu, zaredom, funkcioniše celodnevna nastava u prvom i drugom razredu, što nije bilo do tada. Treću godinu vodimo elektronski dnevnik, imali smo tu,čast da budemo u prvih 40 škola koje su započele taj sjajan projekat. Ušli smo u Pilot projekat Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Obogaćen,jednosmenski rad. Tim radom su obuhvaćeni svi učenici koji žele dodatnu podršku u učenju, koji žele da se bave sportom, preduzetništvom. I pre ulaska u projekat, naša škola, kao da je preteča ideje Ministarstva, uvela je Bioskop u školi. Uveli smo i tradicionalno kuvanje učenika 8. razreda. 

Foto: Pink.rs

Treću godinu, učenicima je omogućena i redovna pripremna nastava za učenike osmog razreda, koja traje od septembra do juna. Ove školske godine uveli smo i mentorski rad sa učenicima. Svim predmetnim nastavnicima dodeljeni su učenici osmog razreda (dva ili tri učenika) sa kojima će se individualno raditi. Mentori će svojim učenicima biti dodatna podrška u učenju, u upoznavanju srednjih škola, zanimanja, biće im podrška u motivisanju. Svakom nastavniku mentoru data je sloboda da radi sa svojim izabranim učenicima na tome da na kraju osnovne škole budu spremni da izađu sa boljim rezultatima u učenju, da kroz rad na ličnom razvoju osete neke nove pobede, uspehe, sreću i ispunjenost. Mnogo je toga šta smo učinili, ali vreme će pokazati šta ćemo i,dobiti kao rezultat. Naša škola je u bivšoj Jugoslaviji imala/vodila Učeničku zadrugu, što pokazuju brojne plakete, pa se mi sada polako uhodavamo i započinjemo da radimo na Učeničkoj zadruzi i razvijanju preduzetništva. Naši učenici su, pre svega, spremni za rad, za život i svako od njih je jedan mali domaćin u ovoj školi. Zato će izrada našeg novog Školskog programa, Razvojnog plana škole biti usmerena baš na tim osobinama koje naši učenici donose iz kraja u kome žive - razvijanje poljoprivrede i voćarstva kroz Učeničku zadrugu, preduzetništvo i učenje svih obaveznih nastavnih predmeta i vannastavnih aktivnosti.

7. I za kraj, jedno možda i najteže pitanje sa kojim se u poslednje vreme suočavamo, a to je vršnjačko nasilje. Često su i sami prosvetni radnici žrtve. Koje mere ste vi preduzeli kao rukovodilac da se to smanji?

Ne bih da kažem da u našoj školi apsolutno nema nasilja, jer mi mnogi ne bi,poverovali, ali moram da naglasim da su naša deca iz Umčara, Dražnja, Pudaraca,,Kamendola i Živkovca, divna deca, učenici sa kojima se radi na razvijanju lepog,ponašanja i prema vršnjacima i prema nastavnicima. U školi, standardno, funkcioniše Stručni tim za zaštitu dece/učenika od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, koji se najmanje bavi rešavanjem sukoba, a najviše raznoraznim aktivnostima koji se prožimaju kroz sve Timove u školi: dan zamene uloga u školi, školski bioskop, sportska takmičenja, stoni tenis u holu škole, tradicionalno uređenje školskih dvorišta i parka u centru Umčara, redovne eko patrole koje su, takođe, tradicionalne, sređivanje dvorišta nakon velikog odmora, ono što smo isprljali - sređujemo sami, pomoć spremačicama, domarima, saradnja sa lokalnom zajednicom i razvijanje kod učenika osećaja prema starijima - posete domu za stara lica u Umčarima. 

Foto: Pink.rs

Mnogo je aktivnosti, koje ne mogu da stanu sve ovde, a koje nam pomažu, da naši učenici budu primer kada nas predstavljaju na takmičenjima, na susretima škola i sl. Moram da priznam da veliku podršku pružamo našem lokalnom Rukometnom klubu, koji doprinosi da naše učenice budu prve rukometašice u Beogradu, da polako ulaze u reprezentaciju, da mnogi nastavnici rade na međunarodnim projektima, da redovno držimo časove ruskog jezika, preko skajpa sa učenicima iz Moske, da su školu posetili brojni ambasadori, poznate i značajne ličnosti koje, tradicionalno, za Vidovdan dodeljuju diplome našim učenicima na kraju školske godine.

I za kraj, moja poruka svim učenicima, sa kojima smo obeležili današnji dan, jeste da vole svoju zemlju i da ostaju u Srbiji, jer će joj, kao najbolji, pomoći da se oporavi i postane bolje mesto za život. Vi, deco, imate misiju: ako uspete da ostanete na putu znanja, padaće sve prepreke ka boljem ćivotu u Srbiji. Uspećete u tome samo ako mnogo znate, ako volite svoju zemlju, ono što radite i ako ste posvećeni.

#Umčari

#škola

'