Predsednik opštine Stari grad Marko Bastać laže kada kaže da će beogradski metro biti građen bez tendera, naveo je večeras član Predsedništva SNS i zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
- Jedini koji su do dali bilo kakav posao u vezi sa beogradskim metroom bez tendera su Boris Tadić i Dragan Đilas. Oni su 2012. godine bez tendera dodelili posao izrade prethodne studije izvodljivosti francuskoj kompaniji Ežis a prema njihovim javnim obećanjima koja su objavljivana u medijima obećali bez tendera posao kupovine kompomozicija i tehničke opreme - naveo je Vesić na Fejsbuku.
Bastać je danas rekao da je Vesić izjavom o memorandumu sa kineskom kompanijom potvrdio da će posao izgradnje metroa, "bez tendera i na osnovu bratskog dogovora", dobiti kineska firma i da je od 2012. do 2019. godine cena metroa "porasla sa 2,2 na 4,4 milijarde evra".
Prema Vesićevim rečima, Tadić i Đilas su jedini koji su nekome dodelili posao bez tendera a cenu metroa o kojoj Bastać priča upravo je odredila kompanija Ežis koju su doveli Tadić i Đilas.
- Za razliku od njih koji su očigledno znali kome će dati posao mi smo obezbedili da se i kineske kompanije zainteresuju za izgradnju metrao u Beogradu pa čak i da dobijemo ponudu za javno - privatno partnerstvo. Zato je i potpisan u Pekingu Memorandum o razumevanju koji naravno nikome ne garantuje da će dobiti posao.
Ko će dobiti posao znaće se posle tendera na kome će moći da učestvuju i kineske, i francuske i bilo koja druga kompanija, navodi Vesić i dodaje da je činjenica da kineska kompanija Pauer Čajna pokazuje najviše zainteresovanosti.
Ono što boli Đilasa je činjenica da će metro u Beogradu da izgradi vlast Aleksandra Vučića i zato se on protivi izgradnji metroa, ističe Vesić.
- Zato laže, zato obmanjuje. Jer kako to samo Đilas može da smisli zašto bi Beograđani imali metro ako on nije umeo da ga izgradi. A obećavao je izgradnju metroa Đilas i 2008. godine, i 2009. godine, i 2010. godine, i 2011. godine a 2012. godine je zajedno sa Tadićem, pred izbore, prevario građane i dodelio posao projektovanja metroa bez tendera uz obećanje da će na isti način omogućiti da se kupe kompozicije - naveo je on.
Vesić kaže da će metro biti izgrađen po zakonima Republike Srbije a to znači uz tender.
- Ne sumnjam da će Đilas da preti i toj kompaniji koja bude dobila posao da hitno napusti Srbiju kao što je pretio kompanijama koje su preuzele Sartid i Bor. Ali to je Đilasova politika. Što gore za Srbiju, to bolje za njega - zaključuje Vesić.