U garaži u Masarikovoj ulici u Beogradu počeo je da radi kontrolno-operativni centar JKP "Parking servis" koji je, prema rečima zamenika gradonačelnika Gorana Vesića, jedan od najmodernijih i koji ima malo koja kompanija u Evropi i koji pokazuje da je Beograd već napravio prve korake kada je u pitanju smart siti. Vesić je novinarima, nakon prezentacije rada tog centra, rekao da je on prvobitno zamišljen kao kontrolno-operativni centar za potapajuće stubiće jer je, kako je podsetio, "Parking servis" nedavno, odlukom Grada, dobio nadležnost da upravlja i potapajućim stubićima.
- Oni trenutno kontrolišu 12 lokacija na kojima se nalaze potapajući stubići, sedam u samom centru grada i pet u Zemunu - rekao je Vesić.
Istakao je da je reč o najmodernijim potapajućim stubićima s kamerama, kakvi postoje u Nemačkoj, zahvaljući kojima se bez problema kontroliše ko ulazi u pešačku zonu u koju, podsetio je, mogu da uđu stanari koji tu žive, koji imaju posebne nalepnice Sekretarijata za saobraćaj, kola Hitne pomoći, vatrogasna vozila...
- S druge strane, na vrlo brz i efikasan način se rešava bilo kakvo zaklanjanje tih stubića jer postoje dve patrole komunalne policije koje odmah reaguju i naplaćuju kazne. Na taj način se omogućava da ulaz u pešačku zonu bude apsolutno siguran - rekao je Vesić.
Naveo je da je raspisan tender i da će u narednom periodu još 14 lokacija u gradu biti pokriveno potapajućim stubićima, među kojima i Kosančićev venac.
- Na taj način ćemo štititi pešačku zonu i uz taj restriktivni saobraćaj omogućavati da u tu zonu mogu da uđu samo oni koji na to imaji pravo - rekao je Vesić.
Naveo je da se iz kontrolno-operativnog centra "Parking servisa" kontroliše i ulaz i izlaz iz svake garaže, jer ljudi koji tu rade imaju komunakciju s građanima koji eventualno imaju problem oko naplate.
- Mogu da reaguju na svaki problem koji se desi u garaži, požar i slično, i da kontrolišu sva druga mesta koja su značajna za rad ''Parking servisa''... mogu i lično da razgovaraju sa onima koji ulaze u pešačku zonu. Kamere prepoznaju tablice, ali ako se desi da su tablice zaprljane ili postoji neki drugi problem, oni u svakom trenutku imaju direktnu komunikaciju - rekao je Vesić.
Kako je istakao, na ovaj način se pokazuje da beogradski "Parking servis" drži korak sa svetom.
To, dodao je, dokazuje i nagrada koju je to preduzeće dobilo prošle nedelje u Malagi kada je garaža "Obilićev venac" dobila prvu nagradu u kategoriji najbolje rekonstruisane garaže na konkursu Evropske parking asocijacije.
Prezentaciji o radu kontrolno-operativnog centra "Parking servisa" su, između ostalih, prisustvovali direktor tog preduzeća Andrija Čupković i pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović.