Ako svi budu poštovali zacrtane rokove, prve kilometre metroa počećemo da probijamo krajem 2020, a prva linija moći će da se završi za četiri i po godine, izjavio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.
- Mesto na kome bi prvi radovi trebalo da počnu je Makiško polje gde će početi gradnja depoa za metro i ulaznog portala za mašinu krticu. Prva linija moći će da se završi za četiri i po godine, jer 'Pauer Čajna' gradi 30 kilometara metroa za pet godina, ako gledamo iskustvo ove kompanije iz Kine - rekao je Vesić sa Politiku.
Prema njegovim recima, precizirani su svi predstojeći koraci i rokovi. Kako navodi, sledi javna nabavka za geološke radove za prvu fazu prve linije metroa od Železnika do Ade Huje, kao i Studija o zaštiti životne sredine.
- Treba da raspišemo i konkurs za tehničkog konsultanta koji će nas pratiti kroz ceo posao jer niko u našoj zemlji, računajući grad i državu, nema iskustva u izgradnji metroa. Grad je predložio izmene Zakona o železnici i Zakona o bezbednosti u železničkom saobraćaju. U sadašnjim zakonima naše zemlje metro ne postoji, tako da su izmene neophodne kako bi država donosila podžakonske akte, standarde i norme - naveo je Vesić.
Prethodna studija izvodljivosti sa generalnim projektom o prve dve linije metroa, koju je uradio francuski "Ežis", predvidela je prvu liniju od Železnika do Mirijeva, a drugu od Železničke stanice "Zemun" do Mirijeva.
Buduće trase prvih linija metroa, kako naglašava Vesić, odlučili su isključivo brojevi i detaljne stručne analize. On je dodao da mu je žao što je ovih dana u javnosti bilo političke polemike oko angažovanja kompanije "Ežis".
- 'Ežis' je angažovan na osnovu međudržavnog sporazuma Francuske i Srbije a prvi ugovor sa 'Ežisom' potpisao je tadašnji gradonačelnik Dragan Đilas u junu 2012. godine. Kasnije je potpisan još jedan ugovor, na osnovu istog međudržavnog sporazuma, sa 'Ežisom' od strane gradonačelnika Siniše Malog. U oba slučaja iza ovih sporazuma stala je Vlada, jer je u pitanju međudržavni aranžman - objasnio je Vesić.