AKTUELNO

Istraživali smo kako se zabava pretvara u unosan posao.

Sve više ljudi zarađuje preko Instagrama i Fejsbuka, jedni na osnovu broja pratilaca i lajkova postaju uticajni, a drugi plasiraju neke svoje proizvode ili usluge.

Jaserštajna na jutjubu prati više od 500.000 ljudi, a njegove video-zapise gledaju milioni. Već osam godina pravi skečeve, parodije, pesme i od toga zarađuje, kako od reklama na stranici tako i od turneja.

- Postoji više načina to je preko Gugla adcens, to jest reklame koje se kače na Jutjubu. Ono što radimo već tri godine aktivno to je saradnja sa brendovima. Naravno, mi imamo naše uživo nastupe, imamo naš itekako repertoar muzički, kao i uživo skečevi – kaže Milan Ilić zvani Jaserštajn.

Pored toga što uticajne ljude na internetu firme plaćaju da reklamiraju njihove proizvode ili usluge stari način zarade internet-prodaja.

Dvadesetčetverogodišnja Nina Đerić je pre dve godine počela da prodaje narukvice na Instagramu i od toga kaže pristojno zarađuje.

- U letnjim mesecima može super da se živi, zato što je to sezona. U vreme 8. marta, Dana zaljubljenih tad isto može da se živi, ali u ovim zimskim mesecima kada i nije toliko popularno može da se zaradi za jedan džeparac – priča nam Nina.

Internet je vrlo pogodno tle za razvoj malog porodičnog biznisa, a u kombinaciji sa bezgotovinskim načinima plaćanja donosi korist svima.

-To automatski postaje vidljiva ekonomska aktivnost, znači nije siva ekonomija. Popravlja ne samo direktno zvanične podatke o bdp-u nego i svaki taj pojedinac uključen kreira jednu vrstu kreditnog rejtinga da može da se obrati sutra bankama za dodatno finansiranje za razvoj tog posla itd. Verujem da tu postoji jedan potencijal – rekao je ekonomista Dejan Šoškić.

Potencijal postoji, a ko ne želi fiksno radno vreme i šefa svoju pažnju treba da usmeri ka društvenim mrežama. Dobra ideja, preporuka i upornost vrlo brzo mogu da se isplate.

#Društvene mreže

#Pink

#zarada

'