Društvene mreže više nisu samo značajan deo našeg života, za većinu nas one su sam život.
Statistike pokazuju da prosečan korisnik provede na Fejsbuku oko 15 sati i 33 minuta mesečno, na Tviteru 170 minuta, a na LinkedIn mreži oko 17 minuta. I, iako su nam društvene mreže dale priliku da imamo svet na dlanu i da nam je svaka osoba "na klik" daleko - mi smo postali egocentrični do te mere da u proseku 22 puta kliknemo na Fejsbuk ikonicu na mobilnom telefonu, provodeći svaki put između tri i pet minuta na ovoj mreži, potpuno fokusirani na notifikacije i to - šta je nama neko lajkovao, komentarisao i podelio. Onog trenutka kada začujemo zvuk notifikacije - ona postaje fokus naše pažnje.
Tokom nekoliko sati provedenih na internetu, primimo jako veliki broj poruka - neka istraživanja pokazuju da je taj broj između 17 i 20 hiljada. A na kraju dana jedva, i teškom mukom, možemo da se setimo svega tri stvari koje smo čuli tog dana. I to su one tri informacije koje za nas lično imaju neku vrednost, vanrednu važnost i donose nam neki benefit u životu.
Endi Vorhol je rekao da će svaki čovek imati svojih pet minuta slave. Guy Kawasaki je rekao da je Internet dao priliku svakom da postane neko. Danas smo svi u poziciji da možemo postati Neko i doživeti svojih pet minuta slave. Svaki korisnik društvenih mreža je urednik svog malog medija sa ličnim temama, plasmanom i publikom. Jedan tviteraš može da prenese informaciju koja će brzo postati svetska vest, baš kao što je Fejsbuk post sa velikim brojem lajkova, sam po sebi informacija vredna vesti.
Svestan svoje snage svaki korisnik gradi sopstveni brend, a svaki brend traži svog menadžera. Otuda i nagli rast poslova povezan sa digitalnim i društvenim medijima. Menadžer komunikacije sa zajednicom fanova na društvenim mrežama, konsultant za digitalni marketing, SEO eksperti, analitičari u digitalnom marketingu i strateški planeri, samo su neka od njih i predstavljaju potrebu da upoznamo digitalne i društvene medije i mi uređujemo njih – a ne oni nas.