AKTUELNO

Najbitnije je pravilno skladištenje!

Da li neupotrebljavani novi pneumatici imaju ograničen „rok trajanja“ i da li je pre kupovine potrebno proveriti datum proizvodnje (takozvanu DOT oznaku) - dilema je sa kojom se susreću mnogi vozači.

Činjenica je da nema poznatih naučnih i tehničkih podataka na osnovu kojih bi se utvrdila specifična maksimalna starosna granica za neupotrebljavane nove gume za putnička i laka teretna vozila.

Preporuke Evropskog udruženja proizvođača pneumatika i naplataka (European Tyre and Rim Technical Organization, ETRTO) ne određuju konačni rok u kojem pneumatik mora da bude prodat, ali govori o pravilnom skladištenju pneumatika kako bi on očuvao svoje karakteristike.

Foto: Pixabay.com

Pravilnim skladištenjem obezbeđuje se zaštita od visoke temperature, tj. od prevelikih temperaturnih promena, vlažnosti, ozona, UV zraka, ulja i agresivnih hemikalija.

Slična uputstva daju i neki proizvođači guma koji, između ostalog, podsećaju da skladišteni i upotrebljavani pneumatici svoje karakteristike mogu sačuvati samo ako su pravilno održavani, čuvani u odgovarajućim skladišnim uslovima i nisu bili predmet lošeg rukovanja.

Savez nemačke gumarske industrije, Savez industrije pneumatika i Udruženje vulkanizera Nemačke navode da su pneumatici novi ako su stari do pet godina. Zanimljivo je da dokumenti pomenutih organizacija ne govore o tome da pneumatici po isteku pomenutih perioda ne mogu više da se prodaju, odnosno da su neupotrebljivi, već da je pre prodaje, odnosno upotrebe, potrebno dobiti mišljenje stručnjaka i proizvođača.

I njihove evropske kolege upozoravaju da pneumatici nisu kvarljiva roba i svi naglašavaju da su najbitniji uslovi u kojima se pneumatici čuvaju, kao i način održavanja pneumatika.

Pročitajte još: KUPUJETE 'POLOVNJAKA'?! Ovih 5 stvari OBAVEZNO proverite, da ne bacate pare i živce!

#Automobil

#Prodaja

#guma

'